Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

P910, iSync och iCal

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat en P910 som får ersätta min Palm (den 5:e i ordningen). Jag tvekade länge, eftersom det skulle bli mycket jobb med att föra över all data från Palm Desktop till ICal och Adressboken i OS X och börja använda iSync. Men jag tänkte att det fixar sig nog...

Fel av mig, P910 vill inte synca Kalendern om jag skapar poster i iCal. Däremot kopierar den fint från P910 till iCal - åtminstone om iCal databasen är tom.

Jag har sett att andra haft problem med detta också, men är det någon som har löst det? Jag såg att någon tyckte att det gick bättre om SallingClicker var installerat, så nu testar jag det....

Jag har fått min syncning att funka mot 910an och jag använder inte Sailing Clicker.
Det enda problem jag har är att jag ibland skulle vilja synca åt ett håll enbart.
Exempel jag har ändrat telefonnummer i kontakter och syncar , då skrivs dom numren över med dom numren som finns i datorn.

Men det måste väl gå att syncka ett håll enbart va?

Ursprungligen av sventa46:

Jag har fått min syncning att funka mot 910an och jag använder inte Sailing Clicker.

Funkar även iCal? Jag fick det att fungera efter att jag installerat SallingClicker, men nu ikväll vägrar både SallingClicker och iSync att snacka med P910:an... Jag börjar bli lite trött på det här.

Vad har du för dator och har du internt BlueTooth?

Ursprungligen av sventa46:

Det enda problem jag har är att jag ibland skulle vilja synca åt ett håll enbart.
Exempel jag har ändrat telefonnummer i kontakter och syncar , då skrivs dom numren över med dom numren som finns i datorn.

Om du har ändrat en kontakt på antingen datorn eller på telefonen så borde den senaste kopian skriva över den tidigare. Om båda har ändrats ska du få ett meddelande där du kan välja vilken du vill behålla.

Även jag har fått problem nu.
Nu får jag meddelandet att syncningen misslyckades för den får inte kontakt med p910i står det.
Men jag får ju godkänna att syncningen startar osv , och filöverföringar funkar.
Men när jag kör bluetoothassisten och frågan kommer upp vilka funktioner jag vill använda när jag syncar så är alternativen Ical och adressboken skuggade så dom går inte att välja!
Vete fanken hur jag löser det här?
Börjar tröttna jag också!
Det funkade så fint förut!

Ursprungligen av sventa46:

Även jag har fått problem nu.
Men när jag kör bluetoothassisten och frågan kommer upp vilka funktioner jag vill använda när jag syncar så är alternativen Ical och adressboken skuggade så dom går inte att välja!

Detta beror nog bara på att det inte finns inbyggd support för P910 i iSync, inte på att det inte *kan* funka.

Jag har en dLink USB BlueTooth adapter till en D4Dual. När jag flyttade den från en USB hub till en annan och parade ihop enheterna igen så verkar det funka igen (sedan igår). Så här har jag gjort:

parade om enheterna.

laddade ner och installerade SallingClicker http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/ . Ställ in "Reconnect phone: every 15 sec"

I iSync gjorde jag en "reset all devices..." och syncade sedan Kalender och Adressbok.

Ett problem som finns i adressboken är att allt som i Apples adressbok har en label "Other" inte verkar kopieras över till P910. Därför skrev jag ett AppleScript som ändrade alla "Other" till "Home" eller "Work" (jag använder ett engelskt system).

Vi får väl se hur länge det funkar nu. Det verkar dock ganska stabilt...

har inte fått synkningen att fungera tillførlitligt, har haft en P910 ngn månad, har førsøkt synca hemma mot min G4 via blåtand och det enda som gått ær synkningen mot adressboken, dock med många dubbelposter som resultat, nu får inte datorn kontakt med telefonen och man måste troligen para ihop dem igen, trots att P910 :an finns kvar, kalendern har inte fungerat. Førsøkte då på min gamla powerbookG3 med blåtand och nær jag parade ihop datorn från telefonen fungerade synkningen med adressboken och kalendern en gång, vid næsta førsøk førsvann både kalender och adressbok från telefonen och datorn, och dærefter har jag haft samma kontaktsvårigheter som med G4:an. Anser inte att P 910 ær mackompatibel øverhuvudtaget och det vore intressant och få høra om någon har fått det att fungera klanderfritt øverhuvudtaget och iså fall hur? Min adressbok och kalender ær livsviktig och får bara inte førsvinna, som tur ær har jag backup på G4..an men måste sitta och skriva in allt før hand i P910.an igen, tørs absolut inte synca igen.
mvh PC

En av de større orsakerna att jagf anvænder mac ær att jag vill att saker skall fungera utan en massa strul, i detta fall gør det inte det, och får nog vænta på att det kommer stød før telefonen i isync

dinergy
Tack för intressant läsning!
Det blir väl att fösöka med sailing klicker då!
Egentligen är det skit att det ska vara så här krångligt!
Som macägare är man ju van att bara plugga in grejerna sen ska det funka!
Men så enkelt är det tyvärr inte!

Det funkar!
Det strulade lite , jag hittar inte hur jag skulle nollställa isync så jag struntade i det.
Det blev nåt error i telefonen men jag gjorde om det och nu funkar det.
Men vilket kul program !
Jag köpte det direkt!
Jag kunde styra datorn från mobilen!;))
Kanske inte så användbart men man kan ju ändra låtar checka mail och läsa mailen från datorn i telefon , styra en bildpresentation m.m kul grej i alla fall!:))
Men nu funkar synceriet i alla fall!

Jag tror att en hel del kommer bli bättre så snart Apple implementerar stöd för P910 i iSync. Jag föreslår att så många som möjligt skickar ett Feedback form till Apple via http://www.apple.com/isync/ och efterlyser stöd för P910. Själv var jag beredd på en del strul, vid något tillfälle testade jag iSync med min Palm och gav upp direkt.

Däremot kan man undra varför det faktum att Salling Clicker kör i bakgrunden och re-validerar Bluetooth uppkopplingen gör att iSync fungerar bättre... SC är hur som helst ett högst välgjort program med många kul funktioner.

1
Bevaka tråden