Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 23"!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om det? Finns det underlag för det? Jag skulle nog köpt en sån...om den funnits...

Jag blev förvånad när Apple släppte iMac G4 20"....så varför inte en 23"

Kanske som en ersättare för den nya iMac G5 om 3 år.
Du får tänka att iMac G5 ska vara en billig dator, och 23" är stort och dyrt. Tyvärr.

jo - stort och dyrt...men det var det jag tänkte om 20" iMac när den kom för...ett år sedan?

Plattskärmar spås ju bli väldigt mycket billigare inom en snar framtid, så det kanske blir såväl 23 som 25 tum.

Jo en 23" iMac är väl möjlig. Men någonstans går gränsen för hur stor skärm man behöver med hänsyn taget också till smidigheten. Jag tycker att 20" är riktigt stort. Ett helt InDesign-uppslag (100% A4) får plats, och då finns ändå tillräckligt med utrymme över för paletterna.

En 20" är fortfarande portabel, men hur är det med en 30"?

Kanske är hacket som tillåter en extraskärm, som utökar skrivbordet, en bättre lösning för de med rejält ytbehov.

Om iMac G5 fanns i 60", skulle du vilja ha den? Finns en drömstorlek, och är den i så fall föränderlig över tid?

Jag skulle vilja ha en 100" imac, jag tycker det vore trevligt med lite nackspärr...

jo - klart det kan bli föör stort (eller har storleken ingen betydelse?) Och - som sagt med "hacket" kan man ju lätt koppla till en extern 20" till...

fast - nu när jag har min 20" iMac hemma - så är det så jäkla helljutet - en skärm - ett tangentbord och en mus - inga sladdar och lite bakljus - wow va' snyggt det är. jag tappade nästan andan när jag såg det! och det förstörs ju lite av en annorlunda skärm som står bredvid...och den "hard-core"-set-up'en passar bättre med 1 styck PowerMac och 2 styck 20, 23 el 30" bredvid varandra

Ursprungligen av draags:

Jag skulle vilja ha en 100" imac, jag tycker det vore trevligt med lite nackspärr...

1
Bevaka tråden