Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt har mitt Applemail 1.3.9 blivit jättesegt. Finns 501 brev i arkive, t 92,3 Mb, 1,03 Gb i hårddisken. Är det någon som har nå´n idé vad man kan göra. Som vanligt försöker man via hjälpfunktionen men där finns inga tips!!!

, Ulf

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-02 13:01
Ursprungligen av adverb:

Plötsligt har mitt Applemail 1.3.9 blivit jättesegt. Finns 501 brev i arkive, t 92,3 Mb, 1,03 Gb i hårddisken. Är det någon som har nå´n idé vad man kan göra. Som vanligt försöker man via hjälpfunktionen men där finns inga tips!!!

, Ulf

Kolla denna tråden:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=55027
Man tror det är omställningen till normaltid som gör Mail konfys. Det upphör(de) efter några timmar:
http://www.macfixit.com/article.php...041101074251428

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-11-02 14:23

Ett annat relativt frekvent problem är en (nästan) full hårddisk. OS X kör ju inte med swappen (virituellt minnet som kort förklaring) på separat partition utan med swap-filer. Det verkar som om dessa växer och krymper med tiden, vilket kan generera resursbrister för det (virituella) minnet som då gör att programmen börjar bete sig underligt. Jag har ingen referens i huvudet till någon Apple-artikel, men det har nämnts någon siffra för minsta lediga utrymme på disken.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-02 14:31

Jag har problem med att iPhoto äter det sista lilla utrymmet på HD. Det ända som hjälper är omstart. Det hjälper inte att stänga iPhoto.
Jag har drygt 1 GB ledigt på skivan, 10GB totalt i min PB. Vid användandet krymper det till 150-300 MB ledigt. Och då blir det segt.

Nu är vi lite OT här men ja, iPhoto har en tendens att äta upp utrymme och när det blir fullt kan otrevliga saker hända.

1
Bevaka tråden