Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bärbara datorer med 17" skärm ingen försäljningssuccé

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 22:49

12" bara för att den är så smidig att ta med på kundbesök, + bonusen att få höra "vilken liten smidig o snygg dator du har" Men lite större skärm skulle inte sitta helt fel kanske en 13" wide skärm som Adl skrev om tidigare.

min 15" pb fungerar utmärkt. när jag kommer hem står det en gammal 19" crt-skärm och väntar. utifall att jag får för mig att öppna final cut.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 13:33

Har en 12" Pb... Men ibland önskar jag att jag hade en 15" Pb...
Men 12" är helt klart mer portabel, tror att 15" kommer väga för mkt om man ska gå omkring med den i en väska. Man är ju student och då blir det ganska mkt extra vikt om man ska bära omkring på den.(med tanke på alla böcker man redan har i väskan)

Jag kör den mörka sidan på jobbet, och där har jag en 15,4" med 1920*1200 och det fungerar utmärkt! Svårt att tänka mig något mindre än 1600*1050 på en bärbar med runt 15 tumsskärm.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 07:42

Smaken är som baken - delad

Det är ju tur att det finns olika storlek även på skärmar till laptops. Själv har jag alltid tyckt att att laptops ger för dålig arbetsmiljö och varit van vid desktops med 17" skärm. Med allt äldre ögon blir högre upplösning på små skärmar allt mindre altuellt.

När jag behövde en laptop fick det bli en 17" PB och faktum är att jag inte saknar mina desktops ett dugg, den funkar lika bra när man jobbar och är dessutom mobil. Man får fördelarna från båda världarna. Trådlöst nätverk ger ju dessutom en helt ny dimension till "computing".

pb 17"

mycket nöjd med min PB 17"
man kan jobba i Photoshop
och inte minst kolla på film på hotellrummet
hela maskinen är suverän

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-10-14 15:47
Ursprungligen av T3kila:

Har en 12" Pb... Men ibland önskar jag att jag hade en 15" Pb...
Men 12" är helt klart mer portabel, tror att 15" kommer väga för mkt om man ska gå omkring med den i en väska. Man är ju student och då blir det ganska mkt extra vikt om man ska bära omkring på den.(med tanke på alla böcker man redan har i väskan)

skojar du.. min fysikbok har 1800 sidor... skulle behöva en dator som inte vägde ngt alls.. men en 12" får duga tills en sådan kommer..;-P

  • Medlem
  • 2004-10-14 15:58

låg upplösning

Steve Jobs erkände ju när han släppte den första TiBooken att de kikat på VAIO.
Sony har på senare tid tagit tillbaks lite förlorad mark, tycker definitivt att 12"PB ska bytas ut till en med 13" Wide, precis som nämnda VAIO.

På min 12" iBook skulle jag gärna ha åtminstone lite högre upplösning, typ 1152* vad det nu brukar vara, ni vet den där mellan 1024*768 och 1280*1024. Men 1024*768 är annars ganska ok på en 12".

På 14" iBook kan jag inte förstå hur man envisas med 1024*768, den ska givetvis ha 1280*1024.

Saknade förresten också en något högre upplösning på 15" PB.

/hpe

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 23:48

Min åsikt är att allt över 12" är släpbart, inte bärbart. Alltså har jag en 12" IBook

//Erik

Ursprungligen av hpe:

Steve Jobs erkände ju när han släppte den första TiBooken att de kikat på VAIO. Sony har på senare tid tagit tillbaks lite förlorad mark, tycker definitivt att 12"PB ska bytas ut till en med 13" Wide, precis som nämnda VAIO.
/hpe

apple skulle ha fyra modeller på proffssidan - den nuvarande tolvtummaren skulle morfa till två modeller: en 13" wide screen samt en 12" subnotebook med vansinnig batteritid och CF-slot men utan optisk enhet. den senare skulle gärna få väga max 1.3 kg, det skulle dra en hel del köpare, antar jag.

vikten av vikten

Ursprungligen av T3kila:

Har en 12" Pb... Men ibland önskar jag att jag hade en 15" Pb...
Men 12" är helt klart mer portabel, tror att 15" kommer väga för mkt om man ska gå omkring med den i en väska. Man är ju student och då blir det ganska mkt extra vikt om man ska bära omkring på den.(med tanke på alla böcker man redan har i väskan)

äääh, de väger juh lika mycket!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 15:13
Ursprungligen av d0pp13r:

äääh, de väger juh lika mycket!

Men du får tänka på att 15" helt klart tar mer plats i din väska.
Skiljer faktiskt 0,4 Kg..
Kanske inte låter så mkt. Men den gör skillnad när man har 2st á 600sidors böcker i väskan.
Plus material att anteckna i.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 20:09

Själv har jag idag en iBook 12", men kommer dock uppgradera till en PB 15" om man lyckas skrapa ihop kulorna till det. Annars blir det PB 12", men som sagt, målet är en 15"are..

tycker min nuvarande 12" ibook är lite för stor. pb 160 och 280 var aningen sötare.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 08:48

PB 12"an är mindre än iBook 12"an, inte mkt, men lite

Jag saknade valet 17" 1920x1200.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 14:41

13,3" med minst 1200x800 skulle jag tycka va en utmärkt storlek.

om jeg havde en mindre skærm end min knap 15" pismo, ville jeg nok få arbejdet mere, og leket mindre. var den større, ville jeg nok leke mere og arbejde mindre. så jeg tror jeg bliver hér.

Bevaka tråden