Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Serverns klocka bör ställas till vintertid

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 21:19

Det kanske är dags att ändra till vintertid på servern/servrarna(?).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-11-01 22:29

Det går att ställa in beteendet i dom personliga inställningarna. Det finns tre alternativ. Men det ser ut som om automatiken strular ändå: trots mitt val av automatiskt sommartid så har den inte gått tillbaka till vintertid.

Hmm, ska se vad jag kan göra,

AAAARRRVIIIIDDD

Jag skulle just skriva att enligt mina inställningar Stockholm ligger i samma tidszon som Kaliningrad och Syafrika...

Sedan såg jag att när jag bytt tillbaka till Köpenhamn i tidszonsinställningarna så var det helt plötsligt vintertid på forumet.

Något mer för Arvid att fundera på?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-01 23:13

Hur hamnade Stockholm tillsammans med Kaliningrad?

Måste ni verkligen ställa om från sommartid till normaltid manuellt? Det finns ju ett val som är något i stil med "upptäck sommartid automatiskt" i inställningarna för oss användare. Det känns ju lite meningslöst när hela servern visar fel tid.

Jag har förtydligat rubriken på denna tråd. Tänk på att det är viktigt att använda rubriker som beskriver ditt inlägg på ett bra sätt, då det tillkommer över 700 inlägg varje dag på 99mac.

Mats

Fixat nu. Vi tillhör GMT+1 precis som Paris, Köpenhamn och Madrid.

  • Medlem
  • 2004-11-03 12:02

Klockan visar fortfarande fel tid eller? Klockan är 12.02 nu.
Men klockan visar 13.02

Då får du kolla i dina personliga inställningar. För mig funkar det bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 12:31
Ursprungligen av mrubenson:

Då får du kolla i dina personliga inställningar. För mig funkar det bra.

Icke för mig då ditt inlägg kom klockan 13:11 och jag skriver detta klockan 12:31

[edit: Efter postningen rullade klockan tillbaka till 12:11 för ditt inlägg... Måhända måste man posta i alla trådar för att få rätt klockslag...]

1
Bevaka tråden