Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olle bytte User-ID

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada Västgötar - jag ( fd. Olle@mac.com ) har nu fått hjälp att byta användarnamn - jag lystrar nu till det helt nollade namnet "ZeroBits", tyckte det låg nära tillhands då jag sällan har något vettigt att säga

Stort tack till Pilo & Belak

Olle

Då det inte är lämpligt att ha en mailadress som användarnamn, var det väl dags

Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Då det inte är lämpligt att ha en mailadress som användarnamn, var det väl dags

Instämmer till fullo, genom åren har jag varit "Vanilla Fudge" och "Midnightposer"... misstänker att mitt gammla nick bidrog till ovanligt mycke SPAM från ".Mac" men det får jag nog leva med... kör nu med redirect på mailen från mitt ".Mac-konto" som jag trots allt behöllt och räknar kallt med att mitt plusskonto på "Mac.se" raderar detta.

Nu kommer jag inte komma ihåg dig längre

Ursprungligen av Björnström:

Nu kommer jag inte komma ihåg dig längre

LU2

Ursprungligen av Björnström:

Nu kommer jag inte komma ihåg dig längre

Jodå!

Olle: släng upp din avatar så slipper vi undra vem du är

Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Jodå!

Olle: släng upp din avatar så slipper vi undra vem du är

Ska fixa detta när jag kommer hem från jobbet... slutar först 22:00

Vad var det för fel på Olle?

"Olle" var upptaget när Olle ville byta.

/M

olle@mac skulle du ju heta egentligen. Då vet vi att det är Olle är Olle och vi behöver inte fundera över mailnapparna, som i fallet med det gamla nicket. En mailadress som du dessutom faktiskt inte använde längre

Hmm-... tänkte inte på detta... suck, men OK nu är jag ändå nöjd...

Jag kan byta ditt namn till valfritt Olle. Jag tycker faktiskt att ZeroBits är ganska opersonligt och hade gärna sett att du hetat något med Olle! Så kommer alla ihåg att det där är ju Olle från pubrundan

Ursprungligen av Mats Björnström:

Jag kan byta ditt namn till valfritt Olle. Jag tycker faktiskt att ZeroBits är ganska opersonligt och hade gärna sett att du hetat något med Olle! Så kommer alla ihåg att det där är ju Olle från pubrundan

He he... jag måste vara trött efter flytten... läste av misstag "pubrundan" som *pundhuvud* Har sovit urdåligt de 2 senaste månaderna men är nu äntligen på plats i nya huset, har tagit tid att oroas av allt med mäklare, flytt och städningen men var på plats i fredags - Men OK Mats, jag ger dig rätt - byt gärna till "Olle@mac" så råder det färre missförstånd framöver... det var detta med ".com" som ställde till det.

Ha en bra kväll...

Ursprungligen av Mats Björnström:

Jag kan byta ditt namn till valfritt Olle. Jag tycker faktiskt att ZeroBits är ganska opersonligt och hade gärna sett att du hetat något med Olle! Så kommer alla ihåg att det där är ju Olle från pubrundan

Mats! Svinga ditt trollspö och gör Olle@mac ”synlig” igen

Ska vi inte ha en omröstning på förstasidan om vad du ska heta Olle?

Ursprungligen av Kristofer G:

Ska vi inte ha en omröstning på förstasidan om vad du ska heta Olle?

Instämmer i undertexten - detta hade vi kunnat hansterat vid sidan om

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 20:10

Jag röstar för ett namn med Olle i. Zerobits känns inte riktig som dig.

Ursprungligen av acke:

Jag röstar för ett namn med Olle i. Zerobits känns inte riktig som dig.

Med risk för att uppnå kultstatus så hoppas jag slippa en omröstning

Klart

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-01 22:22

Ordningen är återställd. Skönt. Man kan sova lugnt i natt då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-02 11:58

Äntligen, både jobbet och privatlivet blev lidande av detta stora problem. Skönt att det är löst.

1
Bevaka tråden