Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var du med på Macpower-tiden?

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-01 12:18

Den där Martin Lindhe var för övrigt en av mp3.com's största artister när den sajten fortfarande existerade. Han drog in en och annan tusenlapp därifrån kan jag lova

Jag kan knappt sätta mig vid datorn utan att tänka på MacPower. Skälet är att jag köpte mig en härligt blå musmatta med MacPower-tryck i övre högra hörnet. Ganska sliten vid detta laget dock.
Hade samma namn på hotline som här och nu.

Försökte leta hotline-servrar att hänga på får några veckor sedan. Men det var ont med sådana. Det får kanske räknas som föråldrad teknik numer. Händer dock att jag tillfälligt använder det när man skall överföra filer och inget annat är lämpligt.

Finns egentligen inget nätverksprotokoll just nu som inte är föråldrad teknik iofs

  • Medlem
  • 2003-12-11 23:34

Vissa av oss är fortfarnade aktiva på HL

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-11 23:36

Hotline var så snyggt och bra.
Nästan så man fäller en nostalgitår när man ser dessa gamla screenshots...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-11 23:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon

Vissa av oss är fortfarnade aktiva på HL

Vissa andra av oss också! Även om det tycks vara fler inaktiva än aktiva i det här fallet.

  • Medlem
  • 2003-12-11 23:46

Här också

  • Medlem
  • 2003-12-11 23:47

Men nixon, du har ju inte Anicons inne så min ikon syns
(mycket trevlig funktion i frogblast, att kunna ha flera ikonlistor inne samtidigt)

  • Medlem
  • 2003-12-12 22:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dave Lister
Men nixon, du har ju inte Anicons inne så min ikon syns
(mycket trevlig funktion i frogblast, att kunna ha flera ikonlistor inne samtidigt)

Wow, en ny värld öppnades för mig... Tack Dave

Hehe
Finns många snygga ikoner i AniCONS-ikonlistan

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-12 22:39

nixon, din ikon där matchar ditt nick så fint...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 12:57

Vad gör Lindhe nuförtiden? Jag minns hans sida i Macworld, trams ur papperskorgen. Det var grejer det!

Var också med på den tiden... fick till och med hjälpa Lindhe när det var någon "revival" på en macsajt för inte så länge sedan (macfeber tror jag). Är inte säker på att jag hette CyberPet på den tiden, för det var nog i samma veva jag bytte från PPPet, så det kan ha varit det namn jag använde.

Lindhe skapar fortfarande musik och om jag inte är helt fel underrättad har han stora grejer på gång.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 19:25

På den tiden satt man helt för mycke vid datorn. "Pascoe" va/är mitt nick. Macpowers HL server va man en hel del på. Trevliga minnen man får ;). Ska leta fram lire dumpar och posta!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 19:32

Ja, gör det! Hängde också HELA tiden på hotline-servern!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 20:06

Som sagt, vilka minnen! Så sköna pixelikoner man kunde ha. Hängde en hel del på en server som fanns nere i Visby. Kommer inte ihåg vad den hette...hansa kanske? Där fanns Eagle som vart här förrut och maccis som hänger på macnytt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 20:51

Va det inte Cjs server "Birka".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 21:12
Ursprungligen av Pascoe:

Va det inte Cjs server "Birka".

Jo just det! Cje, den gamla räven.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 21:08

Reddwarf vill jag minnas att den hette efter att Macpower-hotline la ner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-08 07:42

Som sagt, minnen!

Bevaka tråden