Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal -> SE T68i = 1 timmes tidsförskjutning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag synkar min iCal-kalender med min T68i, så flyttas alla appointments på telefonen en timme frammåt, men bara om den är efter normaltidsbytet.

Alltså, en appointment som i iCal är den 27 oktober kl. 11.30 blir 27 oktober 11.30 i telefonen också. Men de som är till exempel den 3 november kl. 8.00 i iCal blir kl. 9.00 i telefonen, SÅVIDA jag inte har skapat appointmenten efter tidsbytet.
Jag behöver alltså "uppdatera" alla tider, men det är ju lättare sagt än gjort. (Orkar inte sitta och skriva in alla tider igen.) Någon som vet hur man ska handskas med det här?

Tillägg: Även om jag ändra tid på en appointment 08.00 den 3 november till 10.00 och tillbaka till 8.00 igen, så tror telefonen fortfarande att det är 09.00.

Jag hade förut påslaget tidszonssupport i iCal, kan det ha rört till något? Nu har jag stängt av det, men problemet kvartstår.

Det löste sig, när jag raderade kalendern från mobilen, och synkade över den från datorn igen.

1
Bevaka tråden