Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS2, ny design

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

PS2 får en ny slimmad design lagom till julhandeln. Inbyggd ethernet och toppmatad DVD/CD-läsare (även om jag hellre hade sett en slot-in lösning). I stället för att rusa fram med en PS3 gör de en remake på nuvarande flaggskappet, liksom de gjorde med "original" PlayStation -> PSone.

PS2: 300 mm bred, 78 mm hög och 175 mm djup.
PS"Two": 230 mm bred, 28 mm hög och 152 mm djup.

Läs mer: http://www.us.playstation.com/pressreleases.aspx?id=227
Ännu mer: http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/0,2789,536448,00.html

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-09-22 10:39

Men snälla rara söta Sony. Deras strategi är att flytta ut PS2an från pojkrummet ut till vardagsrummet istället. Varför enda in i glödheta gör de då inte en snygg produkt för?

Ja, det kan man fråga sig. Den där ser ju för jävlig ut!

Och toppmatad DVD? Minskar placeringsmöjligheterna rätt så mycket...

Som sagt, jag hade föredragit slot-in, men jag skall ha en US-maskin ändå.

För mig är det bortkastat då jag precis har "chippat" min och skaffat nätverksdaptern. Bara en HD som fattas. Men visst, de vill kräma ur mera "buckos" innan nästa PS 3 kommer.

Iofs så har jag kvar min PS från 1995 och en PSone... De ligger i garderoben och vilar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 22:48
Ursprungligen av screwpull:

För mig är det bortkastat då jag precis har "chippat" min och skaffat nätverksdaptern. Bara en HD som fattas. Men visst, de vill kräma ur mera "buckos" innan nästa PS 3 kommer.

Iofs så har jag kvar min PS från 1995 och en PSone... De ligger i garderoben och vilar

Var har du chippat din PS2? Kan du rekommendera stället? Funderar nämligen på att chippa min.

Ursprungligen av magnur:

Var har du chippat din PS2? Kan du rekommendera stället? Funderar nämligen på att chippa min.

Chippade den själv.... Har ingen lödcert eller något annat flådigt som man ibland kan läsa om att en del har (inget ont om proffsen), utan har lödit lite förut. Det enda råd jag kan ge om man ska löda är att ha en lödstation där man kan kontrollera tempraturen dessutom ska man ta det JÄKLIGT LUNGT! Min fösrsta PS2:a tog ca 4 tim och jag dubbelkollade alla anslutningar. Den andra PS2:s tog ca 2 tim.

Jag upplevde att det var mer helvete att skruva isär ock skruva ihop maskinen än själva lödmomentet.

Annars ska psxcare vara bra. Köpt chippet från dem.

Ursprungligen av screwpull:

För mig är det bortkastat då jag precis har "chippat" min och skaffat nätverksdaptern. Bara en HD som fattas. Men visst, de vill kräma ur mera "buckos" innan nästa PS 3 kommer.

Iofs så har jag kvar min PS från 1995 och en PSone... De ligger i garderoben och vilar

när kommer PS3 då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 21:21

Tyckte den såg också förjävlig ut först, men har man den uppställd på den plattan så att PStwo står vertikalt så ser den jäkligt snygg ut.

Undrar vad det är för röd banan på bordet som speglas i tv:n....

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-31 10:28
Ursprungligen av scooterbabe:

Undrar vad det är för röd banan på bordet som speglas i tv:n....

haha ja det är faan frågan

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-31 11:19
Ursprungligen av scooterbabe:

Undrar vad det är för röd banan på bordet som speglas i tv:n....

Windows Experience With Infrared Remote Penis Extender

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-23 13:22

Den är tuff för att den är så liten, men...
I mitt tycke är orginal-PS2:an den snyggaste konsoll som finns. Den här är inte alls lika snygg.

  • Medlem
  • 2004-09-24 14:06

Vem ngn om den har kvar fläkten? Den förra ps2:an lät som en damsugare....är den tyst köper jag den

Ursprungligen av dr_d:

Vem ngn om den har kvar fläkten? Den förra ps2:an lät som en damsugare....är den tyst köper jag den

Fläkten finns kvar, men i mindre dimension. Satin Silver m.fl. PS2:or var mycket tystare än originalet...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 11:02

Jag tycker att min Satin Silver är mycket tystare än mitt orginal PS2 som även det var av en senare version

Den är sjukt liten.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-31 05:56

Jag skrev det här inlägget i XBox-tråden. Eftersom det delvis handlar Om PS2 så dubbelpostar jag här:

Det här skulle kunna få mig att köpa en XBox:
Media Center Extender For XBox.
http://www.microsoft.com/windowsxp/...xtenderkit.mspx

Om Apple hade samarbetat med Sony, så hade de kunnat erbjuda motsvarande genom Sony´s PS2. Eftersom många redan har en XBox eller PS2, så är det ju himla smart att använda den för att komma åt bilder, musik eller filmer som finns lagrade på Macen eller PC:n. Då slipper man ju ytterligare en apparat i vardagsrummet.

Vi har en PS2 ståendes i vardagsrummet. Den väntar på sin hårddisk och sin nätverksadapter. Sony skall släppa sitt HD-kit i Europa i början på 2005. Sen fattas det bara att någon utvecklar en programvara som gör det möjligt att kommunicera med Macen från PS2:an.

AirPort Express är i mina ögon en ofärdig produkt. Jag vill inte bara komma åt musiken i iTunes. Jag vill även komma åt mina bilder och filmer från vardagsrummet.

Vad tycker ni? Vore inte det en smart idé att försöka knyta ihop Macen med PS2?
Eller kanske det redan är på gång?

Här hittade jag lite fler bilder på PS Two:
http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=2585

Senast redigerat 2004-10-31 06:12
Ursprungligen av Macus:

Jag skrev det här inlägget i XBox-tråden. Eftersom det delvis handlar Om PS2 så dubbelpostar jag här:

Det här skulle kunna få mig att köpa en XBox:
Media Center Extender For XBox.
http://www.microsoft.com/windowsxp/...xtenderkit.mspx

kan du fixa den länken ? för den funkar inte :/

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-31 11:50
Ursprungligen av Macus:

Om Apple hade samarbetat med Sony, så hade de kunnat erbjuda motsvarande genom Sony´s PS2. Eftersom många redan har en XBox eller PS2, så är det ju himla smart att använda den för att komma åt bilder, musik eller filmer som finns lagrade på Macen eller PC:n. Då slipper man ju ytterligare en apparat i vardagsrummet.

Tanken är god, men... PS2:an har ju faktiskt relativt blygsam prestanda numera (298 MHz eller vad det är). Det är frågan om den verkligen klarar av att spela upp streamad film i god kvalité.
Men om den nu faktiskt kan det så vore det ju helgjutet.

men går det att chippa och lägga in HD i den nya PS2:n ? funderar på att köpa eftersom jag ska ha en iMac G5 som inte direkt har det vassaste grafikkortet.. :rolleyes: dessutom finns det inte så mycket spel till mac...

Sony ser att PS2 kommer att leva fem år till? Sista inkarnation som GameBoy eller?

Jag sålde min PS2:a till förmån för X-box. Kändes vettig och jag har inte ångrat mig.

Ursprungligen av fixarfrasse:

Sony ser att PS2 kommer att leva fem år till? Sista inkarnation som GameBoy eller?

Jag sålde min PS2:a till förmån för X-box. Kändes vettig och jag har inte ångrat mig.

varför?

tack!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-31 13:44

Jag skulle t o m kunna tänka mig att köpa en PSX eller PS3.
Hellre det än 5995 kr för en iPod Photo med enbart stillbilder.

Ursprungligen av Macus:

Hellre det än 5995 kr för en iPod Photo med enbart stillbilder.

Jag har hört att det går att lyssna på musik med den också.

Ursprungligen av Macus:

Jag skulle t o m kunna tänka mig att köpa en PSX eller PS3.
Hellre det än 5995 kr för en iPod Photo med enbart stillbilder.

men är detr värt att vänta på psx eller ps3 ? eller skaj ga köpa et ps2 nu?

  • Medlem
  • 2004-11-01 07:12

Haha, nu är Grand Theft Auto släppt, bestäm er fort ni som funderar på att köpa! För detta vill man inte missa, Game of the Century-material. Det är ett sånnt spel vi kommer snacka om om 10 år och se tillbaka till, precis som vi ser tillbaka på gamla Nintendo spel nuförtiden

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 15:07

Jag känner mig faktiskt sugen på att köpa en PS2 bara för att kunna spela Grand Theft Auto: San Andreas, men mitt sunda förnuft säger till mig att vänta på Xboxversionen som förhoppningsvis kommer om ett halvår eller så.

Såvida det nu inte finns PS2-emulatorer för Xbox? Annars får jag väl trösta mig med Halo 2.

Bevaka tråden