Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vodafone Live-menyerna mycket bättre på SE V800

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-12 21:24

Kikade på en V800a idag med de NYA Vodafone Live menyerna och jag måste säga att det är en MKT bra förbättring på menyerna jämfört med tidigare. Nåt att se fram emot

V800an var väl lite "avlång".

Jag har också haft möjligheten att testa v800an och jag gillar den skarpt. Känns smidigare än z1010 och jag riktigt längtar efter den. Det var svårt att lämna tillbaks den efter att ha testat den i en kvart. Ville liksom ta den och springa iväg.

  • Medlem
  • 2004-10-13 09:36

Finns den att beskåda någonstans eller har jag missat något?

*dreglar*

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-13 11:19

Vi hade en representant från SonyEricsson som visade upp den.

Jo, det är en fin telefon. Den är exakt som Z1010an borde ha varit. Det ska bli intressant att se hur den "öppna" modellen (Z800?) kommer att se ut.

Fick ni någon info om fatum för lansering och priser? Jag har hört 11 November, och att det skall vara riktigt bra priser på telefonen (vet inget om abbonemangent dock). Men, det vore som sagt skoj att få det bekräftat.

Ursprungligen av Daniel F:

Fick ni någon info om fatum för lansering och priser? Jag har hört 11 November, och att det skall vara riktigt bra priser på telefonen (vet inget om abbonemangent dock). Men, det vore som sagt skoj att få det bekräftat.

Har inte hört några priser eller datum men jag gissar på att Vodafone kommer att komma med väldigt bra erbjudanden och jag tror att dom kommer att göra som 3, typ 300kr och få en massa minuter att ringa för. Verkar gå mot den trenden runt om i världen just nu.

Det enda som gör mig tveksam mot att skaffa v800 hos vodafone är deras dumma spärrar, typ kan inte använda mp3 som ringsignal.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 16:41
Ursprungligen av wrongturn:

Har inte hört några priser eller datum men jag gissar på att Vodafone kommer att komma med väldigt bra erbjudanden och jag tror att dom kommer att göra som 3, typ 300kr och få en massa minuter att ringa för. Verkar gå mot den trenden runt om i världen just nu.

Det enda som gör mig tveksam mot att skaffa v800 hos vodafone är deras dumma spärrar, typ kan inte använda mp3 som ringsignal.

MP3-spärren går att "fixa" genom att lägga till DRM på filen. Kan göras med drmpackager som finns att ladda ner på SonyEricssons utvecklarsidor. DOck fungerar den bara på Windows

Åtminstone funkade detta med min S700i... (som jag har vodafone live på)

Från senaste The phonehouse reklamen

v800 med fria minuter 60 199kr+150kr/mån i 24 månader för 0kr
V800 med fria minuter 60 199kr+150kr/mån i 18 månader för 495kr.

60 minuterna är till alla nät oavsett vilket tid det är på dygnet.

Finns att köpa den 12e eller 15e November.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-31 08:44

Gå in i en The PhoneHouse butik den 1e nov så kan ni läsa priserna i kommande kampanjgude

Då blir det till att cykla bort till Phonehousebutiken imorgon då. Om de kommer att köra samma abbonemangsformer som 3 och att jag kan lura dem att förlänga mitt bef. 2G-abb (som går ut i mars) luktar här inköp. Mp3 som ringsignal är inte så viktigt för mig. De bilder och den film jag har sett på luren verkar mycket lovande. Det har ju snackats en del om att Vodafone kommer att ha ensamrätt på denna lur, men det har samtidigt funnits bilder på obrandade lurar. Jag har dessutom mycket svårt att tro att SE har råd att utveckla en telefon åt Vodafone endast. Mao bör det komma en generisk lur, med en egen mjukvara som man kan trycka på sin V800 om man tröttnar.

  • Medlem
  • 2004-10-31 15:29
Ursprungligen av maccis:

Gå in i en The PhoneHouse butik den 1e nov så kan ni läsa priserna i kommande kampanjgude

Någonting mer intressant du kan berätta från HQ i Karlskrona?

Ursprungligen av maccis:

Gå in i en The PhoneHouse butik den 1e nov så kan ni läsa priserna i kommande kampanjgude

Var nere i butiken idag, men de såg ut som fågelholkar hela bunten ( :eek: ) Ringde då Vodafone och frågade. Fick då ett svävande:

-Njaaaa, den kommer snart, men jag vet inte exakt när... (man hörde på rösten att hon visste när, men fick inget säga). Dock kunde hon säga att det var innan jul (lågoddsare...).

När jag frågade vilka abbonemangsformer blev svaret (lika svävande) att de skulle ha abbonemang som passade alla.

Jag som var så sugen att klämma på en V800...

Senast redigerat 2004-11-01 16:09
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-11-01 21:46
Ursprungligen av Daniel F:

Var nere i butiken idag, men de såg ut som fågelholkar hela bunten ( :eek: ) Ringde då Vodafone och frågade. Fick då ett svävande:

-Njaaaa, den kommer snart, men jag vet inte exakt när... (man hörde på rösten att hon visste när, men fick inget säga). Dock kunde hon säga att det var innan jul (lågoddsare...).

När jag frågade vilka abbonemangsformer blev svaret (lika svävande) att de skulle ha abbonemang som passade alla.

Jag som var så sugen att klämma på en V800...

Ja du fick infon lite längre om vad som gäller, lite konstigt att de inget visste för jag visste ialla fall förra veckan Det borde vara så i alla butiker faktiskt...

Trodde att erbjudandet mer skulle likna Tre's, typ med 300 min för 300:- och luren för max 500:-. Det hade varit ett riktigt intressant erbjudande. Det som avgör nu är hurpass starkt habegäret blir när man fått pilla på den.

Ursprungligen av Daniel F:

Trodde att erbjudandet mer skulle likna Tre's, typ med 300 min för 300:- och luren för max 500:-. Det hade varit ett riktigt intressant erbjudande. Det som avgör nu är hurpass starkt habegäret blir när man fått pilla på den.

Vodafone, Telia & Comviq kommer inte kunna göra sådanna kampanjer. Då får de ändra hela deras prisprofil. Då många stor konsumenter valt tre så kommer de gamla bolagen tvingas hålla uppe priserna för de gamla kunderna för att får vinster.

Telia är ju segast av operatörerna och kommer ändra sin prisstuktur sista av alla. Comviq och Vodafone kommer säkert att ändra på sin prisstruktur om dom märket att inflöde av nya kunder sjunker och portering till 3 önskar. Comviq har ju redan varit tvungen att ändra lite för att möta hotet från 3.

Tre behövs, det är bra att dom rör om bland operatörerna. Tre kunde ha fått en bättre PR start men de kommer att komma med tiden.

www.katshing.se kan man nu se vad v800 kommer att kosta med onlika abonnemangsformer hos Vodafone.

På onsdag kommer vodafone med info om deras 3g drive.

v800

Imorgon plockar jag upp min V800. Ska bli kul/intressant att se hur sen fungerar med iSync mm. Pröjsar 3800:- utan abbonemang, men kör redan Vodafone så det blir samma nummer mm utan portering. Ska bli kul.

@ Arch@ngel.

Förväntar mig en utförlig rapport så snart du kan släppa luren.

men kan man inte låsa upp den gratis nu? har för mig att jag läst det....

Ursprungligen av Stoffen:

men kan man inte låsa upp den gratis nu? har för mig att jag läst det....

Rätta mig om jag har fel, men låsa upp är en sak, lägga på ny mjukvara (unbranda) är en annan.

Den verkar i alla fall inte ha några Vodafoneknappar på knappsatsen vilket gör att det borde vara en ny mjukvara och ett nytt skal mellan en V800 och vad den nu kommmer att heta som unbrandad.

Ursprungligen av Daniel F:

Rätta mig om jag har fel, men låsa upp är en sak, lägga på ny mjukvara (unbranda) är en annan.

Den verkar i alla fall inte ha några Vodafoneknappar på knappsatsen vilket gör att det borde vara en ny mjukvara och ett nytt skal mellan en V800 och vad den nu kommmer att heta som unbrandad.

men den komemr ju va operatör låst till vodafone... och då får man menyer som vodafone har gjort m.m ..... och om man låser upp telefonen så man t.ex. kan använda telia m.m så borde inte menyerna vara kver eller?

Ursprungligen av Stoffen:

men den komemr ju va operatör låst till vodafone... och då får man menyer som vodafone har gjort m.m ..... och om man låser upp telefonen så man t.ex. kan använda telia m.m så borde inte menyerna vara kver eller?

Om man låser upp den så lägger man lämpligen på SEs mjukvara så man slipper allt vad operatörsmenyer heter.

Tre säger de håller på att titta på en ny SE mobil... hmmm...

  • Medlem
  • 2004-10-31 20:59
Ursprungligen av pizzabudet:

Tre säger de håller på att titta på en ny SE mobil... hmmm...

Källa? Mer info? ...

Ursprungligen av 3OPAH:

Källa? Mer info? ...

Försäljaren i butik. Frågade om V800 och han såg hemlighesfull ut och sa att något var på gång.

  • Medlem
  • 2004-10-31 23:46

Det låter bra ... bra man slipper Vodafone-brandingen.

Ursprungligen av 3OPAH:

Det låter bra ... bra man slipper Vodafone-brandingen.

Z1010 an slänger de nästan efter folk nu. Hörde att SIBA i Malmö inte kunde sätta upp folk på kölista för de inte hade en aning om när och om de fick in nya... Frågade i lördags vad de menade, men han kunde inte se att det kom in nya...

Så det borde komma en ersättare ifrån SE.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-01 00:48

Jag fick nåt brev från vodafone med 3g-erbjudande förra veckan.. fina tryckasker med telefoner och ett speciellt bokningsnummer personligt till mig. SE V800, Samsung Z107, Sharp 902 och Motorola V980.
Fast jag vet inte hur personligt det egentligen var.. säkert halva sverige som fått det erbjudandet eller i varje fall alla vodafonekunder?

Ursprungligen av markus:

Jag fick nåt brev från vodafone med 3g-erbjudande förra veckan.. fina tryckasker med telefoner och ett speciellt bokningsnummer personligt till mig. SE V800, Samsung Z107, Sharp 902 och Motorola V980.
Fast jag vet inte hur personligt det egentligen var.. säkert halva sverige som fått det erbjudandet eller i varje fall alla vodafonekunder?

Du är inte ensam, dessvärre.

Bevaka tråden