Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömadapter till ibook G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två snabba frågor om strömadaptern:

1) Vilka värden har den? Volt/Ampere?
2) Är kontakten till den standardkontakt, eller någon apple-special? Någon som vet isf var man kan köpa sådana kontakter?

Jag har ett gäng med strömadaptrar liggande, och framförallt en fin till bilens cigarettuttag som jag skulle vilja fortsätta använda, men har lite funderingar om ifall det kommer gå eller om jag skulle beställa ytterligare adaptrar när jag ändåså beställer ibooken...

(Jo, jag vet vad jag gör med lödningar etc. så det behöver inte kommenteras )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-30 17:16
Ursprungligen av opuschen:

Två snabba frågor om strömadaptern:

1) Vilka värden har den? Volt/Ampere?
2) Är kontakten till den standardkontakt, eller någon apple-special? Någon som vet isf var man kan köpa sådana kontakter?

Jag har ett gäng med strömadaptrar liggande, och framförallt en fin till bilens cigarettuttag som jag skulle vilja fortsätta använda, men har lite funderingar om ifall det kommer gå eller om jag skulle beställa ytterligare adaptrar när jag ändåså beställer ibooken...

(Jo, jag vet vad jag gör med lödningar etc. så det behöver inte kommenteras )

1) 24 VDC / 1.875 A
2) Ser ut som en 3.5mm stereoplugg men med en metallhylsa runt.

Tackar för svaret!
Någon som vet om det går att göra en egen kontakt, eller finns de att köpa (bara själva kontakterna). Alternativt: Finns det någon billigare adapter än apples egna som jag upplever som... väldigt dyr?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-31 01:07
Ursprungligen av opuschen:

Tackar för svaret!
Någon som vet om det går att göra en egen kontakt, eller finns de att köpa (bara själva kontakterna). Alternativt: Finns det någon billigare adapter än apples egna som jag upplever som... väldigt dyr?

ELFA har mycket allt mellan himlen och jord som de brukar säga, www.elfa.se
Där kan du hitta kontakt som passar iBook (hoppas jag).

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 10:47

...alternativt jaga fatt på en bränd original-adapter och slakta den sladden. Jag skulle inte laborera med annat än originalkontakten.
Skall kolla i "skroten" på måndag om det finns någon kasserad adapter.

Det vore väldigt snällt!

/Marcus

1
Bevaka tråden