Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av optisk enhet i G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-30 16:59

Köpt en Pioneer dvdbrännare 108 som jag tänkte ha i min g5:a. Problemet är de svarta "stöden" på undersidan. De som man använder för att låsa fast brännaren inne i datorn. De försöker jag ta loss och föra över till min nya. Går inte! På apples sida står det att jag inte ska behöva några verktyg för den proceduren. Ringde supporten för att höra vart jag kan få tag på sånna. "Du kan köpa en ny brännare från apple... då följer stöden nog med". Ehh... helst inte hörru.

Hur får jag av de förbaskade stöden? Alternativt, vart får jag tag på nya?

Sitter de bara hårt, kanske? Har du testat med ett verktyg, tång eller insexnyckel?

Finns som servicedel ur Apples sortiment till serviceverkstäder. Kolla med Janson-Data! http://www.jansson-data.se/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 07:02

Skall gå o köpa en uppsättning insexnycklar till idag o se om jag kan hitta nån som passar. Annars blire jansson. Tack båda. I fortsättningen blir det nog "tyvärr" att jag tar problemen till 99mac istället för att ringa supporten. "köp en till optisk enhet så får du stöden"-my ass!

Ursprungligen av durre:

"köp en till optisk enhet så får du stöden"-my ass!

Det låter väldigt konstigt. Brukar Apples support vara såhär? De gånger jag har ringt har de varit hjälpsamma, dock har jag aldrig haft kvar någon garanti på datorn i fråga. Fast det borde väl i så fall vara tvärt om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 10:01

Vet inte hur de brukar vara. Har bara ringt denna gången. Han hade nog egentligen inte en aning vad jag pratade om. "det är nog bara en knapp du ska trycka på så lossnar de" Fick följande alternativ:
1. Köp en ny brännare från apple så får du stöden.
2. Hör med affären du köpte av. (lokal pc-affär som garanterat inte har låsanordningar till G5or)
Tycker de kunde sålt mig sånna där stöd alternativt gett mig tipset att höra med jansson-data eftersom delarna verkar ju finnas löst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 14:06

Problemet löst. Insexnyckel gjorde susen. Nu ska jag bränna min första DVD

Ursprungligen av durre:

Problemet löst. Insexnyckel gjorde susen. Nu ska jag bränna min första DVD

Gött, bra att du inte följde apples råd!

1
Bevaka tråden