Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Series60 = iSync?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 02:11

Jag börjar fundera på vilken mobil man ska köpa för att matcha med sin nya iMac G5:a och lutar rätt mycket åt nån Nokia med Series 60. Frågan är om det är 6260, 6600 eller 6630 som gäller?

1. Vilken av dessa tre tror ni har bäst iSyncstöd?
2. Medför kombinationen Series60-SyncML-Bluetooth att telefonen troligen funkar med iSync?
3. Hur långt efter att telefonen lanserats brukar Apple släppa iSyncstöd?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-29 19:26

Jag tror alla telefoner har samma isyncstöd och om du har råd skulle du definitift satsa på en 6630. annars är ju 6260 rätt trevlig. min series 60-teledon (3660) fungerar skitbra ihop med isync iaf.

Spanade in 6260 i onsdags; lite plastig och lite större än jag trodde, men med de specifikationerna, samt det faktum att det är en nokia, får det nog bli en sån så fort den svarta modellen släpps!

Varför inte bara kolla in apples sida:
http://www.apple.com/isync/devices.html

Där framgår att bara 6600 av de som nämns i inlägget idag har isync-stöd. När iSync 1.5 kom för ett tag sen fick inga nya Nokia-telefoner stöd.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-30 02:27

Rickard, sjävklart kan man kolla där. Men det är väl mer troligt att mobiler med Series60 i högre utsträckning får iSync-stöd - så har det varit hittills iallafall. Dessutom har folk kunnat trixa ihop dem även fast de inte officiellt stötts.

Ursprungligen av JonesH:

Men det är väl mer troligt att mobiler med Series60 i högre utsträckning får iSync-stöd - så har det varit hittills iallafall.

Det är ju det det inte har. Det har inte tillkommit stöd för en enda Nokia-mobil sen februari i år. Då var det 6600 och 3660- två telefoner som idag inte känns alltför fräscha. (Inte ett dugg fräscha när jag tänker på det.) Och Nokia har väl släppt minst 5 modeller med Series60 sen dess men ingen av dem har dykt upp på listan än.

Men visst kan man tycka att det borde komma. Jag tycker själv att det känns lite som Apple slagit av tempot i iSync-utvecklingen. Det har ju inte hänt direkt tokmycket med iSync under 2004 och det har ändå släppts en massa mobiler med rätt förutsättningar under den tiden. Kanske betyder det att något stort är på gång? Med Tiger ska nåt hända i a f. Då verkar iSync som program försvinna och istället bli en del av Mac OS X.

Men är det inte systemet i telefonen och inte telefonen i sig som det finns stöd för? Jag menar, om Nokia 6600 stöds, och kör series 60; stöds i så fall inte andra telefoner med series 60?

/.scooter - i otrolig ny-telefon-vånda, eftersom alla telefoner saknar någon viktig funktion...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 08:09

Det står ju längst ner på Apples sida för iSync devices att Nokia Series 60 Smartphones fungerar med Address Book, Address Book Pictures, Calendar och To Do Items.

Det talar väl för att det borde fungera. Fast jag har ju ine provat...

1
Bevaka tråden