Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstider på uppdaterade Ibooken

Tråden skapades och har fått 236 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur lång tid tar det cirka och få en ibook om man beställer en måndag?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-10-23 07:39

jag beställde en i tisdags och den skickades idag, så totala leveras tiden lär väl hamna på max 2 veckor ungerfär beroende på hur snabbt leveransen går.

Ursprungligen av drutten:

jag beställde en i tisdags och den skickades idag, så totala leveras tiden lär väl hamna på max 2 veckor ungerfär beroende på hur snabbt leveransen går.

Hmm... Så du måste alltså ha beställt den 19... Min beställde jag veckan före, d.v.s. den 12 och har inte fått den än! Det står att den skulle levereras den 21, men enligt deras hemsida är den inte ens skickad. Står ännu "Open"... Börjar undra om nåt är fel någonstans??

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 15:30

Min är i alla fall skeppad nu, även om trackern är nere :-/

Shipment Picked Up TAIPEI, TP, TW 27 Oct 2004 16:20

Senast redigerat 2004-10-27 16:31

Min har iaf tagit sig till Luxemburg, och imorse dök det upp "Truck arrived at final destination" på trackern. TNT verkar dock inte plockat upp den än.

EDIT: Hehe, kollade precis efter jag skrev detta inlägg, och TNT har just plockat upp den!

EDIT2: Nån som vet ungefär hur länge det brukar ta att få hem datorn efter detta?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 17:55
Ursprungligen av Simon S:

Min har iaf tagit sig till Luxemburg, och imorse dök det upp "Truck arrived at final destination" på trackern. TNT verkar dock inte plockat upp den än.

EDIT: Hehe, kollade precis efter jag skrev detta inlägg, och TNT har just plockat upp den!

EDIT2: Nån som vet ungefär hur länge det brukar ta att få hem datorn efter detta?

När jag beställde min PB så gick det väldigt fort från det att TNT tagit över.

Om jag inte missminner mig tror jag att TNT övertog paketet ungefär 21:00 på torsdagskväll, dagen efter (fredag) kl11 så ringde det på min dörr

Kan tilläggas att jag bor i stockholm.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 18:03
Ursprungligen av Simon S:

Min har iaf tagit sig till Luxemburg, och imorse dök det upp "Truck arrived at final destination" på trackern. TNT verkar dock inte plockat upp den än.

EDIT: Hehe, kollade precis efter jag skrev detta inlägg, och TNT har just plockat upp den!

EDIT2: Nån som vet ungefär hur länge det brukar ta att få hem datorn efter detta?

Kan du inte skriva ut vilka destinationer din dator tog och hur länge det tog?

Ursprungligen av Hedlund:

Kan du inte skriva ut vilka destinationer din dator tog och hur länge det tog?

Lade beställningen den 21:a, och detta är vad som står på trackern:

26 okt 04 truck arrived at final destination Apple, Taiwan ETA 27 okt 04
25 okt 04 accept scanned at EDC KN Luxemburg ETA 27 okt 04
25 okt 04 departed direct KN Luxemburg
24 okt 04 Flight Booked KN Taipei
22 okt 04 departed from product source KN Taipei
22 okt 04 boxes scanned KN Taipei
22 okt 04 Departed from source Apple, Taiwan
22 okt 04 Data received from supplier Apple, Taiwan

Idag (den 27:e) kom det som sagt upp information på TNT:s trackingsida.

Det är ju lite underligt att det står Apple, Taiwan längst upp, men det är tydligen helt normalt.

28 Oct 2004 07:47 Orebro Onforwarded For Delivery

Det börjar närma sig

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 10:59

Mysigt

Hoppas min går lika fort, då kanske jag kan få den måndat-tisdag-onsdag nästa vecka

Suck... den kommer på måndag tydligen Varför ska man bo så långt norrut...

Ursprungligen av Simon S:

Min har iaf tagit sig till Luxemburg, och imorse dök det upp "Truck arrived at final destination" på trackern. TNT verkar dock inte plockat upp den än.

EDIT: Hehe, kollade precis efter jag skrev detta inlägg, och TNT har just plockat upp den!

EDIT2: Nån som vet ungefär hur länge det brukar ta att få hem datorn efter detta?

Två dagar.

det står lev. ungfär fyra dagar på apples hemsida!

Ska också beställa en ibook på måndag Sjukt sugen.

Det står ju att de levererar via bud, vilken budfirma använder de? Har blivit lite skraj för DHL, dom lämnade en subwoofer utanför en polares dörr utan att kvittera, och den blev stulen. Vore kuk om nåt sådant skulle hända mig.

De använder TNT i europa med de erfarenheter jag har..

Jag beställde en iBook förra tisdagen (så nu på tisdag är det exakt två veckor)...
Det stod att den skulle levereras den 21/10, men har inte skickats än...

Kan ju bero på att den nya iBooken kom och att de så snällt la in en sådan i min beställning istället för den äldre versionen som jag lagt....

Hoppas verkligen den skickas snart. PÅ supporten så sa dom att de trodde den skulle levereras i tid...

någon som fått sin nya ibook än?

Nej. Men det hade jag åas inte väntat mig Beställde min den 21:a, och på trackern står det fortfarande 24 okt 04 32 05 Flight Booked Apple, Taiwan

Jag fick 3 paket av Apple med UPS förra veckan, tidigare har det varit TNT. Jag tror inte någon budfirma lämnar utan din kvittens.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 12:11

Jag beställde 23/10 och den står fortfarande som "Open". Står att den ska skeppas 3/11 2004 eller tidigare ... för en polare skickades den en vecka innan angivna tid - får hoppas att det är samma för mig

  • Medlem
  • 2004-10-26 12:36

Sitter och hoppar i väntan på min... :/ Lite trist att den är i Taipei .. och inget flyg bokat (iaf inte vad ja kan se) blir min första mac dessutom.. Och man kan la erkänna att man är lite spänd och förväntansfull med tanke på att man aldrig använt någon mac Men däremot massa unixar, så kan ja bara komma åt ett shell skall det nog lösa sig!

Ingen som har fått nya ibooken? No one world wide? Vill ju veta om den funkar bra, så det inte är massa trubbel med dom.

Beställde iBook 12" med BT och 60GB hdd igår
Står att det ska ta högst 3 veckor men hur länge får man egentligen vänta? hur lång tid har det tagit för er?

Ursprungligen av Blabar:

Beställde iBook 12" med BT och 60GB hdd igår
Står att det ska ta högst 3 veckor men hur länge får man egentligen vänta? hur lång tid har det tagit för er?

vart står det ?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 17:10

Kan rekommendera www.apecode.com för er som väntar på er iBook. Nu har den kommit så här långt för mig:

29 okt 04 30 10 departed direct Apple, Taiwan 02 nov 04
29 okt 04 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg 02 nov 04
28 okt 04 32 05 Flight Booked KN Taipei
28 okt 04 30 60 departed from product source KN Taipei
27 okt 04 05 00 boxes scanned KN Taipei
27 okt 04 00 05 Data received from supplier Apple, Taiwan
27 okt 04 30 64 Departed from source Apple, Taiwan

ska ju inte ta flera veckor och få en ibook !!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 20:33

Jag beställde min ibook för en månad sen, och den står fortfarande 'under review'.
Märkligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 22:05

Det står "under review" tills dess att apple fått in din betalning. Om inte apple får in en betalning på 30 dagar avbryts köpet.

cF

hur betalar man egentligen?

Ursprungligen av blodsugare:

hur betalar man egentligen?

Man ger Apple sitt kreditkortsnummer vid beställningen. Då reserverar Apple beloppet på kortet för att se att det finns täckning, men drar *inte* några pengar (det är vanligt att folk uppfattar detta som att pengarna dras direkt). Sen drar Apple pengarna senare (när leveransen påbörjas eller något liknande).

Reserverade pengar är dock låsta så länge reservationen ligger kvar (minns inte hur länge det är) och jag har för mig att jag läste här om en som råkat ut för att han gjort en beställning som de sedan avbrytit för att göra om den, men då hade han inte täckning längre eftersom Apple redan gjort en reservation och det går inte att häva en sådan.

Bevaka tråden