Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod-sockar från Apple

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under Apples special event i går så visade Steve Jobs upp iPod Socks till publikens förtjusning. En förpackning om sex iPod Socks i olika färger kommer kosta $ 29. Det exakta priset i Sverige verkar inte vara klart ännu dock.
Förhoppningsvis finns de varma sockarna från Apple att få tag på i Sverige innan vintern är över.

Länkar:

Engadget hade nyheten

Senast redigerat 2004-10-27 19:54

Haha, en perfekt plats att stoppa årets julklapp i, eller hur!

  • Medlem
  • 2004-10-27 19:56

Mycket trevlig grej tycker jag. Själv har jag en liknande lösning till min iPod - fast hemmagjord. Ett svettband som jag sytt igen i ena änden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-27 20:02

Underbart charmigt och så typiskt Apple!

Sån ska jag köpa!

Hehe blir detta årets julklappstips?

Häng upp sockar på julaftons morgon med iPods till hela familjen?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 21:42
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Hehe blir detta årets julklappstips?

Häng upp sockar på julaftons morgon med iPods till hela familjen?

Det blir en dyr jul i år sådana fall

Schyssta färger... vill ha...

  • Avstängd
  • 2004-10-27 22:59
Ursprungligen av Hagelin:

Schyssta färger... vill ha...

Bra med ett urval av färger så att köparna kan färgmatcha med sina overaller och skoterkängor. För att inte tala om de hemstickade tröjor de säkerligen går omkring i.

Själv skulle jag inte vilja bli sedd med en sådan strumpa på någon av mina elektroniska prylar.

Ursprungligen av Allan:

Bra med ett urval av färger så att köparna kan färgmatcha med sina overaller och skoterkängor. För att inte tala om de hemstickade tröjor de säkerligen går omkring i.

Själv skulle jag inte vilja bli sedd med en sådan strumpa på någon av mina elektroniska prylar.

Varför söka konflikter för?

  • Avstängd
  • 2004-10-27 23:10
Ursprungligen av EricBradley:

Varför söka konflikter för?

Jag söker inte konflikt, jag bara framför min åsikt. Och min åsikt i det här fallet är att en stickad strumpa i skrikig neonfärg, oavsett om den är till en iPod eller något annat, är otroligt fult. Vilket jag, med tanke på att en hög andel av Macanvändarna är estetiskt lagda för att inte säga synnerligen modemedvetna trendnissar, säkerligen inte är ensam om.

Stickade neonfärgsstrumpor får mig att tänka på rostiga Amazoner, en kiorvkiosk mitt i byn, trimmade snöskotrar och Norrlands Guld.

Bara för att jag äger en Mac behöver jag inte gilla allt som kommer från Apple. Jag har köpt en dator, inte gift mig med Steve Jobs.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-31 11:43
Ursprungligen av Allan:

Jag söker inte konflikt, jag bara framför min åsikt. Stickade neonfärgsstrumpor får mig att tänka på rostiga Amazoner, en kiorvkiosk mitt i byn, trimmade snöskotrar och Norrlands Guld.

Bara för att jag äger en Mac behöver jag inte gilla allt som kommer från Apple. Jag har köpt en dator, inte gift mig med Steve Jobs.

Man måste naturligtvis inte gilla allt som kommer från apple och jag kommer inte köpa någon socka till min iPod men jag vill fan inte att du ska komma och påstå att jag trimmat min snöskoter om jag skulle köpa en. Det är inte relevant.

(ändrade lite i inlägget för att undvika konflikt /Jon)

Senast redigerat 2004-10-31 21:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 19:05
Ursprungligen av Hagelin:

Schyssta färger... vill ha...

Å fy fan... Så snygga! VILL HA!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-27 22:15

Måste ha!

MMMM!! En så fin socka runt poden så är julen i fjällstugan perfekt! Vill absolut ha.

T-son

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-29 12:44

Klockrent! Ska nog köpa ett pack när jag åker till NY i dec o sen ge polarna varsin i julklapp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-29 13:51

Säger bara: Vill ha!

/Adzam 1

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-10-29 15:10

Ha!

Nu ser man vart alla sockor tar vägen som försvinner i tvätten!!

De färgas om och säljs som Podvärmare...

Dom är ju hur balla som helst! Jag tror att Apple kommer att sälja sockar så det ryker..

Blir det en ny iPod för mig så kommer jag att köpa en kartong sockor också..

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 15:53
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Dom är ju hur balla som helst! Jag tror att Apple kommer att sälja sockar så det ryker..
Blir det en ny iPod för mig så kommer jag att köpa en kartong sockor också..
/Stefan

Passar dom på golfklubborna oxå?

(Vet inte ett skett om golf - men det är i vart fall socks på dom på skämtteckningar)

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-29 16:39

Hmm...ehhh....tänk ..tänk...kli ...kli.....nä !! Jag kan INTE komma på vad man
SKA HA den till

Fyller den en praktiskt funktion eller är det bara en kul grej.

Ursprungligen av Pär:

Passar dom på golfklubborna oxå?

(Vet inte ett skett om golf - men det är i vart fall socks på dom på skämtteckningar)

Kommer i alla fall att använda min iPod när jag spelar golf.. Men än så vet jag inte..

/Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 17:35

Någon som vet när man kan köpa dessa!?

Ursprungligen av Elias:

Någon som vet när man kan köpa dessa!?

mid-november, $29 (vet dock inte om detta gäller utanför USA).

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2004-10-30 21:23

Varför ta betalt för en sån töntig grej. Det kunde Apple gott bjuda på när man köper någon Apple-produkt.

hög töntstatus, därmed = ascoolt

går definitivt hem hos kidsen

Funkar dom för mini då???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-31 06:04

iPod Socks kan nog bli en storsäljare bland strandraggarna runt Medelhavet. De kan nog behöva en påse att ha sina verktyg i.

Nu väntar vi bara på kalsongvarianten med y-front, så att man kan komma åt klickhjulet. Det låter som en given tredjepartsprodukt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 14:57

Jag trodde det hela var ett stort skämt men har insett nu att det tydligen var allvar. När jag väl skaffar iPod (snart hoppas jag) så blir det utan sockar.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 16:30

Förra året köpte jag en iPod till mig själv i julklapp. Men eftersom ekonomin inte ser riktigt lika bra ut i år som förra året så kommer denna socka att bli en mycket bra klapp till mig själv i år!

Bevaka tråden