Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pekare pekar inte där jag vill

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2004-10-29 10:40

Hejhej, har nu hittat ett litet problem för mig.

Sitter med en PB 12" 1.33
och de senaste dagarna märkt att min styrplatta inte alltid gör som jag vill, jag har SideTrack installerat men det har aldrig varit något problem förän nu: Pekaren hoppar fram och tillbaka över skärmen och vill inte följa mina fingrar (läs mitt finger)

Har ni vait med om detta? Det händer inte alltid men, det känns lite som när man satt med en PC och kulan i musen var överöst med damm...

Tror inte styrplattans problem har samma orsak men...

//Filip

PS: Märkte en sak nu, eftersom jag har sidetrack på och sitter med vänstersidan av plattan som scroll så blir det lätt tt jag styr scrollen med vänster tumme och pekaren med höger pekfinger, det kan nog ha med det att göra då inte det funkar med två fingrar på plattan samtidigt. Men det verkar som att den (plattan) har en liten fördröjning som gör att mitt byte av fingrar för snabb... Hm, -invecklat DS.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 12:33

Två fingar på eller i närheten av styrplattan ger jus de symptom du beskriver ... speciellt tydligt om man till på köpet har fuktiga fingrar.

  • Medlem
  • Öland
  • 2004-10-30 14:09

skiiiit, där fick man för att en gång varit duktig pianist...

Det där hände mig en gång för ett tag sedan, när jag släppte fingret från styrplattan så hoppade pekaren hejvilt, och den var nästintill omöjlig att styra. Jag hade bara ett finger på plattan så det berodde inte på att något annat finger nuddade plattan.

Felet avhjälptes med en omstart av systemet. Efter det var det inga problem, så det var säkert någon drivrutin för plattan som hängt upp sig.

1
Bevaka tråden