Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

z1010 och mp3-filer från iTunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kopierar över mp3-filer från iTunes till Memorysticket, så visas varje fil som 2 filer i mp3-spelaren i z1010. En spelbar, och en som inte går att spela (naturligtvis lägger de sig efter varandra så att spelaren stannar efter varje låt...)

Antar att detta har nåt med resource/data-delar i filen?

Hur kan jag tvätta filen så att dumma spelaren i telefonen bara ser en fil/datadelen?

Det borde gå att lägga ut den på skrivbordet som en vanlig mp3-fil och sen tanka över den.
Så har jag gjort men å andra sidan så har dom inte legat i Itunes nåt innan.

Finns ett program som heter "cleanup SMB mess" kör den på minneskortet innan du tar ut den från minnekortläsaren så ska du se att det blir bra

Varför kör du inte AAC istället? Det fungerar utmärkt om man ändrar .AAC till .MP4 så ska du se att det fungerar det också.....

Vad är AAC?

Ursprungligen av sventa46:

Vad är AAC?

Ljudformatet iTunes (Apple) använder. Finns tydligen ett par varianter på detta. Sök i trådarna så hittar du säkert mer information. Jag kommer inte ihåg exakt men det är MP4 ljud och som i sin tur finns i olika varianter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 16:54
Ursprungligen av sventa46:

Vad är AAC?

Läs det här och och även de länkar som är under.

Tack för tipset om cleanup SMB mess, ska testa det.

De aktuella filer var redan MP3-filer (och inte AAC). De flesta filerna är det för att jag ska kunna spela dem i min Palm och annan mp3-spelare också (jo jag är iPod-lös... )

Nästa problem:
Slängde över en stor mp3-fil på en föreläsning på 22MB på minnessticket. Mediespelaren i telefonen säger "Det gick inte att spela upp". Jaha. Nähä. Nån som har nån idé varför det inte funkar? Maximal filstorlek som spelaren kan hantera?

1
Bevaka tråden