Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DWL-122.. Hur funkar den?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läst en del om dlinks DWL-122 usb nätverkskort. Men hur fungerar det på ibooken g4? läst om skräckexempel, fast det kanske är fixat nu? Någon som vet?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-29 05:38

Den fungerar perfekt med den senaste drivrutinen 1.4.7 som finns att ladda ner här:
http://www.dlink.com.sg/products/support.asp?pid=175#drivers

Det står visserligen version 1, men du får 1.4.7

Lägg märke till att du inte kan använda Apples AirPort-programvara ihop med DWL-122, utan du måste använda D-links programvara.

Ursprungligen av Macus:

Den fungerar perfekt med den senaste drivrutinen 1.4.7 som finns att ladda ner här:
http://www.dlink.com.sg/products/support.asp?pid=175#drivers

Det står visserligen version 1, men du får 1.4.7

Lägg märke till att du inte kan använda Apples AirPort-programvara ihop med DWL-122, utan du måste använda D-links programvara.

Hade huvudsak tänkt använda den till wardrivng. vilket jag hört den ska vara bra till. och även använda den till min stationära pc...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-29 09:13
Ursprungligen av blodsugare:

Hade huvudsak tänkt använda den till wardrivng. vilket jag hört den ska vara bra till. och även använda den till min stationära pc...

Vad är "wardrivng"?

Den fungerar bra med PC också.

Ursprungligen av Macus:

Vad är "wardrivng"?

Det är ett fånigt uttryck för när man kör runt (eller går runt) med sin dator och letar efter öppna eller på annat sätt sårbara trådlösa nätverk....

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Det är ett fånigt uttryck för när man kör runt (eller går runt) med sin dator och letar efter öppna eller på annat sätt sårbara trådlösa nätverk....

Låter kul! not...

Hämtade ut produkten idag. Den fingerar bra i Xp iallafall. har kontakt med 2 noder från min lägenhet som är drygt 100 meter bort, kanske mer. Det är väl ganska bra?

O ja, jag uppskattar bra

1
Bevaka tråden