Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Misstag under utvecklandet av 99mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har upptäckt ett lustigt misstag som förekommer på 99mac. Nämligen det här med de små kuverten. När man öppnat ett inlägg, så förvandlas kuvertet från öppet till stängt, istället för tvärtom. Jag bifogar en bild. Alltså, jag har läst den första tråden på bilden. De två andra har jag aldrig rört. Ändå har de öppnade kuvert som symbol, medan den jag läst är stängd! Lite bakvänt, måste jag säga!

Detta är lite OT, men för ett tag sedan upptäckte jag att en fet punkt mitt på kuverten visar att man skrivit i tråden. Jag vet inte hur länge funktionen funnits där, men jag gillar den skarpt. Då är det lätt att se vilka aktiva trådar där det kan tänkas att folk har svarat på ens inlägg. Som en bonus får man också se när man sist skrev i tråden (vilket är bra nu när gamla trådar dyker upp jämt) om man för pekaren över symbolen.

Ursprungligen av Adrian B:

Detta är lite OT, men för ett tag sedan upptäckte jag att en fet punkt mitt på kuverten visar att man skrivit i tråden. Jag vet inte hur länge funktionen funnits där, men jag gillar den skarpt. Då är det lätt att se vilka aktiva trådar där det kan tänkas att folk har svarat på ens inlägg. Som en bonus får man också se när man sist skrev i tråden (vilket är bra nu när gamla trådar dyker upp jämt) om man för pekaren över symbolen.

Måste säga att jag också tycker att det är en mycket finurlig funktion. Den fanns också i 99Mac v3, men försvann i v4, för att sedan göra comeback i v5.

J.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 07:24
Ursprungligen av statemachine:

Jag har upptäckt ett lustigt misstag som förekommer på 99mac. Nämligen det här med de små kuverten. När man öppnat ett inlägg, så förvandlas kuvertet från öppet till stängt, istället för tvärtom. Jag bifogar en bild. Alltså, jag har läst den första tråden på bilden. De två andra har jag aldrig rört. Ändå har de öppnade kuvert som symbol, medan den jag läst är stängd! Lite bakvänt, måste jag säga!

Jag tror att det ska vara så ... Har alltid varit så när de symbolerna har funnits ... Fast jag håller nog med om att det är lite bakvänt ...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-29 07:54

Det där kan man ju tolka som man vill. I ikonerna med öppna kuvert så är ju själva meddelandet som sticker upp som är huvudsaken: Det finns nåt att läsa.

Å andra sidan så är såna här symboler alltid individuellt utformade för varje forum. Det innebär att dom som frekventerar ett forum får liksom lära sig vad som gäller: Vilka symboler står för vad. Därför kunde man iofs lika gärna ha en röd häst eller en blid på Bert Karlsson för olästa trådar.

  • Medlem
  • 2004-10-29 10:57
Ursprungligen av statemachine:

Jag har upptäckt ett lustigt misstag som förekommer på 99mac. Nämligen det här med de små kuverten. När man öppnat ett inlägg, så förvandlas kuvertet från öppet till stängt, istället för tvärtom. Jag bifogar en bild. Alltså, jag har läst den första tråden på bilden. De två andra har jag aldrig rört. Ändå har de öppnade kuvert som symbol, medan den jag läst är stängd! Lite bakvänt, måste jag säga!

Håller med dig fullständigt. Ville också påpeka detta men orkade inte starta en diskussion.
Det känns mer logiskt att ett stängt kuvert innehåller meddelanden man inte har läst.

bumpar tråden. hade räknat med att få svar från Björnström??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 20:38
Ursprungligen av statemachine:

bumpar tråden. hade räknat med att få svar från Björnström??

Pröva med feedback-forumet, denna tråd är OT i Utveckling.

/Kalle

Hade inte ens tänkt på det där med kuverten

Bah, det här klagade jag på redan dag ett...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-21 23:02

Det är åtminstone inget "fel" från 99macs sida eftersom andra sajter byggda på vBulletin har samma ikoner.

1
Bevaka tråden