Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BusinessWeek: Steve Jobs är en av dom största innovatörerna

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BusinessWeek har gjort en kort profil på Steve Jobs som en del av jubileumsfirandet där man veckovis presenterar några av dom största innovatörerna över dom senaste 75 åren.

Steve jobs bidrag? "Mer än någon annan, han förde digital teknologi till massorna, som visionär såg han att datorer kunde vara så mycket mera än bara ett produktivt verktyg. Istället kunde dom hjälpa att släppa loss människans kreativitet och ren glädje. Ett geni i marknadsföring, han var övertygad att eleganta produkter fångade konsumenternas fantasi.

Och som en obeveklig perfektionist, så kom han upp med skapeleser som levererade dess löfte
att lyfta ribban för rivalerna. "Från att Steve var ett barn så tänkte Steve att hans produkter skulle förändra världen", säger Lee Clow, styrelseledamot i TBWA/Chiat/Day och sedan länge Steve Jobs reklamman.

Läs mera här: http://www.businessweek.com/magazine/content/04_44/b3906025_mz072.htm

  • Avstängd
  • 2004-10-28 07:37
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

... säger Lee Clow, styrelseledamot i TBWA/Chiat/Day och sedan länge Steve Jobs reklamman.

Han har med andra ord fått betalt för att säga det där.

Personligen anser jag att Steve Jobs är överreklamerad. Men det är väl det som hans personliga reklamfolk skall fixa åt honom, gott anseende. Om han nu inte kan få det på "naturlig väg".

Ursprungligen av Allan:

Han har med andra ord fått betalt för att säga det där.

Personligen anser jag att Steve Jobs är överreklamerad. Men det är väl det som hans personliga reklamfolk skall fixa åt honom, gott anseende. Om han nu inte kan få det på "naturlig väg".

Kan inte du skriva något vettigt nån enda gång?

Steve Jobs är en av dom stora innovatörerna inom datorvärlden.. Punkt Slut!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-28 08:31
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Kan inte du skriva något vettigt nån enda gång?

Steve Jobs är en av dom stora innovatörerna inom datorvärlden.. Punkt Slut!

Jo, men det har väl inte Allan sagt något om? Allan skrev bara att Jobs är överreklamerad, vilket säkerligen är sant (och ja, jag är en Jobs-anhängare!). Jag finner för övrigt inte heller några spår av dålig attityd i Allans inlägg. Klart att mycket av vad Jobs gör etc handlar om att stärka kulten lring honom - det tjänar ju både han och hans företag på. Inget konstigt med det.

  • Medlem
  • 2004-10-28 08:27
Ursprungligen av Allan:

Han har med andra ord fått betalt för att säga det där.

Personligen anser jag att Steve Jobs är överreklamerad. Men det är väl det som hans personliga reklamfolk skall fixa åt honom, gott anseende. Om han nu inte kan få det på "naturlig väg".

"Spelar du Allan" eller? Din attityd är urkass. (Menar inte bara detta inlägg.)

  • Medlem
  • 2004-10-28 08:29

Klart att Steve är en av de stora innovatörerna. Varför skulle andra kopiera Apples produkter annars?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-28 08:32
Ursprungligen av 3OPAH:

Klart att Steve är en av de stora innovatörerna. Varför skulle andra kopiera Apples produkter annars?

Såklart, men det har väl å andra sidan ingen ifrågasatt?

Ursprungligen av Allan:

Han har med andra ord fått betalt för att säga det där.

Personligen anser jag att Steve Jobs är överreklamerad. Men det är väl det som hans personliga reklamfolk skall fixa åt honom, gott anseende. Om han nu inte kan få det på "naturlig väg".

På vad sätt är han överreklamerad? Vad är det folk säger om honom som du inte tycker stämmer?

  • Avstängd
  • 2004-10-28 16:46
Ursprungligen av thevil:

Om du inte märkte det så kallade precis Business Week honom för en av de största innovatörerna genom tiderna. Häromdagen hade MSNBC en artikel där han blev utnämd till en av de största entreprenörerna genom tiderna.

Hoppas att du är snygg, annars kommer du inte att få det lätt här i livet.

Det är jag. Det blir kanske ett hårdare liv för dig.

  • Medlem
  • 2004-10-28 17:02
Ursprungligen av Allan:

Det är jag. Det blir kanske ett hårdare liv för dig.

Jag har ett skithårt liv så tafsa inte på min Steve Jobs

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-28 10:43

Steve Jobs skulle kunna göra en en och en halv timmes lång presentation av en diskmaskin och få det både intressant och roligt att titta på. Mannen är ett geni när det kommer till att tala.

  • Medlem
  • 2004-10-28 12:14

Alla är överskattade, allt är skit när man skrapat bort den fina ytan. Förutom guld. Skrapar man bort guldet finns det bara ännu mer guld.

  • Medlem
  • 2004-10-28 12:44

En diamant kan du inte ens skrapa. Överskattad?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 12:51
Ursprungligen av stfm:

Alla är överskattade, allt är skit när man skrapat bort den fina ytan. Förutom guld. Skrapar man bort guldet finns det bara ännu mer guld.

Skarapar du på Pär så finns det bara mer Pär under ytan...

(Sen om det är skit eller guld alltihopa behöver vi inte gå in på... ...snälla... )

  • Medlem
  • 2004-10-28 17:01
Ursprungligen av Pär:

Skarapar du på Pär så finns det bara mer Pär under ytan...

(Sen om det är skit eller guld alltihopa behöver vi inte gå in på... ...snälla... )

Detta är ju OT ...men jag är tvungen att säga så här :

Tvätta Pärslusken så är det en riktig guldkille !!!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-28 12:50

Det BEHÖVS medmänniskor som Steve.. fler av dem.. de får en att vilja göra mer av allt.... ger en kraft på nåe sätt....

  • Medlem
  • 2004-10-28 13:17
Ursprungligen av fjellis:

Det BEHÖVS medmänniskor som Steve.. fler av dem.. de får en att vilja göra mer av allt.... ger en kraft på nåe sätt....

Exakt!

  • Avstängd
  • 2004-10-28 16:45

"Well, just because he tells you that something is awful or great, it doesn't necessarily mean he'll feel that way tomorrow. You have to low-pass filter his input. And then, he's really funny about ideas. If you tell him a new idea, he'll usually tell you that he thinks it's stupid. But then, if he actually likes it, exactly one week later, he'll come back to you and propose your idea to you, as if he thought of it." I didn't believe that at first, until I saw it happen a couple of times. I guess that's part of the reality distortion field, too.

Och då är det ju ingen konst att vara "innovatör".......

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-28 19:06
Ursprungligen av Allan:

"Well, just because he tells you that something is awful or great, it doesn't necessarily mean he'll feel that way tomorrow. You have to low-pass filter his input. And then, he's really funny about ideas. If you tell him a new idea, he'll usually tell you that he thinks it's stupid. But then, if he actually likes it, exactly one week later, he'll come back to you and propose your idea to you, as if he thought of it." I didn't believe that at first, until I saw it happen a couple of times. I guess that's part of the reality distortion field, too.

Och då är det ju ingen konst att vara "innovatör".......

Kanske mer visionär än innovatör. Han verkar ju onekligen se vad folk vill ha.

Jobs är en av nutidens största innovatörer. Och han är en stor visoinär. Även om han inte kan verkställa det han hittar på själv så har han sett till att han har folk omkring sig som kan göra det.
Annars skulle vi inte sitta här och knattra på våra Macar.
Han är ett geni, sen får Allan säga vad han vill.

1
Bevaka tråden