Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudingang i nya ibook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 02:03

Tja!

jag ska kopa en ibook eller powerbook och jag haller inte pa med nagon musikproduktion nu men jag kanske vill gora det i framtiden och da undrar jag eftersom ibooken inte har ljudingang om man kan anvanda ett externt ljudkort till den sa man far div ingangar???? och kan ni rekommendera nagot bra externt ljudkort???

tack pa forhand!

Ursprungligen av Mackan_b87:

Tja!

jag ska kopa en ibook eller powerbook och jag haller inte pa med nagon musikproduktion nu men jag kanske vill gora det i framtiden och da undrar jag eftersom ibooken inte har ljudingang om man kan anvanda ett externt ljudkort till den sa man far div ingangar???? och kan ni rekommendera nagot bra externt ljudkort???
tack pa forhand!

Ja du kan använda externa ljudkort med USB eller Firewire anslutning till Apples bärbara. www.m-audio.com har massor av modeller från runt en tusenlapp som Fasttrack USB vilken är en ny modell som verkar väldigt prisvärd med inbyggd mikrofonförstärkare. Sen finns ju smidiga små klaviaturer med inbyggt ljudkort/midi från Edirol M-Audio och Novation som inte kostar mer än mellan 2.500-5.000:-

Hej!

Jag har ett schysst externt ljudkort till min ibook.
M-audio Mobile Pre. Ett USB kort med två kanaler.
XLR-ingångar.
Kostade bara 1500:-
Ett tips.

1
Bevaka tråden