Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

U2-version av iPod släppt

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-26 20:37

Då har den kommit, precis som det ryktats om. På baksidan av U2-iPoden finns hela bandets autografer. Dessutom får man $ 50 rabatt när man köper "The Complete U2" på iTunes Music Store - vilket ju vi svenskar tyvärr inte kan göra. En U2-poster följer också med paketet.
I övrigt tycks det vara precis samma maskin som vanliga iPod 20 GB.

Länkar:
U2-iPoden på Apple
Köp U2-iPod och stöd 99mac samtidigt
U2-iPoden på 99macs förstasida

(lade till länk till förstasidan samt bytte bild till en som vi hostar /arvid)

Senast redigerat 2004-10-27 00:59
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2004-10-26 20:52

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Är jag efter, eller har iPod Photo nyss släppts?

Btw, U2-poden var inte så fin... Det röda hjulet förstör :/

  • Medlem
  • 2004-10-26 20:53
Ursprungligen av k3vlar:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Är jag efter, eller har iPod Photo nyss släppts?

Btw, U2-poden var inte så fin... Det röda hjulet förstör :/

Nej det stämmer. Det kommer en nyhet om det också strax ska du se.

Man ska allt vara bra U2-tokig ifall man är bered att betala +500 kronor för den varianten som också har 20 GB - nä tack, fast jag gillar färgvariationen mellan svart & rött.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 21:42

Jepp det är jävligt najs kombo med svart och rött...
Gillar den skarpt.. Men som sagt prisskillnaden är lite väl stor.. :/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 21:47
Ursprungligen av T3kila:

Jepp det är jävligt najs kombo med svart och rött...
Gillar den skarpt.. Men som sagt prisskillnaden är lite väl stor.. :/

Väger man in detta

Som en extra bonus medföljer en kupong för iTunes Music Store som du kan använda för att få rabatt när du köper The Complete U2 . Boxen är lika unik som iPod, och innehåller otroliga 400 låtar med U2.

N.B. Som står på vissa ställen bara - på svenska sidorna N.B
…så är väl priset inte så illa pinkat (om man gillar U2 - och tidigt och nytt är ju bra tycker smakpolisen Pär).

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 21:57
Ursprungligen av Pär:

Väger man in detta

Som en extra bonus medföljer en kupong för iTunes Music Store som du kan använda för att få rabatt när du köper The Complete U2 . Boxen är lika unik som iPod, och innehåller otroliga 400 låtar med U2.

N.B. Som står på vissa ställen bara - på svenska sidorna N.B
…så är väl priset inte så illa pinkat (om man gillar U2 - och tidigt och nytt är ju bra tycker smakpolisen Pär).

Precis="Håll utkik påiTunes Music Store i slutet av november."

Det bara måste innebära att den lanseras då, annars skickar vi Sverker på Apple!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 21:45

Patetisk...

Visst Pär, bor man i ett land där iTMS finns och vill ha boxen så är det säkert ett bra kap - fast +500 kronor för en affich är allt bra magstarkt. Vad jag skulle vilja veta är ifall U2 har donerat X antal dollar till något vettigt för att ha gått i säng med Apple... fram tills jag hör något sådant så är jag lite avvaktande till vad jag ska tycka... fast Apple är ju på banan för att tjäna pengar till aktieägarna så jag kanske inte ska vara så förvånad.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 22:11

jag tycker den är grymt cool. Och ärligt, 500:-!? Sen när blev några hundra avgörande för ett eventuellt köp när det gäller Apple?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 22:16

Eftersom det är en "U2-Pod" borde den rimligtvis vara 500:- b i l l i g a r e...

Special Edition. Det är väl ett samlarobjekt i begränsad upplaga. Sen när säljs samlarobjekt billigare än standarvarianten? Nu finns ingen standardvariant av en U2-ipod, bara special edition, men jag antar en vanlig ipod är standard i det här fallet.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 22:51

ja, precis. Att den blir värd pengar om ett tag är väl inte en allt för vild gissning. Såvida den nu verkligen är begränsad.

Ursprungligen av helljock:

ja, precis. Att den blir värd pengar om ett tag är väl inte en allt för vild gissning. Såvida den nu verkligen är begränsad.

Precis... Luktar redan Cube-nostalgi...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-27 00:52
Ursprungligen av iJohannes:

Precis... Luktar redan Cube-nostalgi...

Kan man vara nostalgisk inför något som knappt "finns" ännu? (Alltså att det i vanlig ordning lär dröja innan vi ser den här.) :rolleyes:

Jag har börjat lura på en iPod, men då helst en mini. Kan de inte ta och stoppa i en större HD och ett bättre batteri i den snart? (Ja, ja, jag vet att jag kan köpa en vanlig 20gb istället iofs... Men det vill jag inte! )

Jag döper den härmed officiellt till "The Satanic iPod".
..Hadde ju iofs varit mer passande om inte U2 stod bakom, undrar om den ligger in voice-overs med diverse budskap ifrån kändispolitiken på ens låtar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-27 00:55

Å fy fan. Så snygg!

Riktigt fet, jag hade köpt direkt om det inte vore för U2-autograferna på baksidan. Hm, kanske blundar för det ändå.

Djärvt, denna kommer lätt bli värd en hel del mer än köpesumman bara man får loss en från Apple.
Jag gissar att de redan är slut...

  • Medlem
  • Enköping
  • 2004-10-27 12:30

U2!!? Vad vill Apple säga? "Vi ligger tjugo år efter"?

det var den fulaste ipod som kune tillverkas. och med det bandet också....jag mår illa.

1
Bevaka tråden