Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Classic Gaming with Zelda Homebrew

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Zelda Classic är en klon av gamla hederliga Legend of Zelda. Dessutom kan man med Zelda Classic skapa sina egna zelda-äventyr med hjälp av editorn z-quest. Programmet har tidigare bara funnits till Windows men nu håller versioner till Linux och Mac på att betatestas.

Länkar:

Nyheten på Slashdot
Zelda Classic

Senast redigerat 2004-10-26 20:50
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-26 20:43

Hmmm... som jag förstått det så finns inte programmet släppt för Mac än, utan håller bara på att betatestas? Jag blir väldigt besviken på nyheten om detta är fallet.

  • Medlem
  • 2004-10-26 20:51
Ursprungligen av Timber:

Hmmm... som jag förstått det så finns inte programmet släppt för Mac än, utan håller bara på att betatestas? Jag blir väldigt besviken på nyheten om detta är fallet.

Du har rätt, förlåt. Läste det jag ville läsa antar jag. Jag har själv arbetat på svenska Nintendo och skulle tycka det var kul med en version till Macen.
Men helst sparkar jag såklart igång mitt gamla NES.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-26 20:58
Ursprungligen av majk:

Du har rätt, förlåt. Läste det jag ville läsa antar jag. Jag har själv arbetat på svenska Nintendo och skulle tycka det var kul med en version till Macen.
Men helst sparkar jag såklart igång mitt gamla NES.

Det roligaste skulle vara att man kunde göra egna "Zelda" och spela andras världar... Zelda-originalet kan jag annars spela både under emulator och på Gamecuben (Collectors Edition). Hoppas bara att de som betatestar gör det snabbt och effektivt.

  • Medlem
  • 2004-10-26 21:17
Ursprungligen av Timber:

Det roligaste skulle vara att man kunde göra egna "Zelda" och spela andras världar... Zelda-originalet kan jag annars spela både under emulator och på Gamecuben (Collectors Edition). Hoppas bara att de som betatestar gör det snabbt och effektivt.

Ja det vore grymt. Collectors Edition är ju det näst bästa alternativet. Att spela på datorn tycker jag är sådär, men kul att det går i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-27 18:57

Det råkar inte vara någon här som har fått beta-versionen och vill dela med sig?

  • Medlem
  • 2004-10-27 19:04

Inte jag i alla fall, någon annan?

1
Bevaka tråden