Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bad News??? (ITMS)

Tråden skapades och har fått 222 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:06

Provade att fylla i billing information och fick följande meny...

Är det Bad News eller bara "ofärdigt"???

Jag tror mer på att det inte är färdigt ännu... Men vem vet. Någon skivbolagsdirektör i Skara kanske satt käppar i hjulet...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-26 18:12

Det är bara euro-länder ser det ut som... Skit!

Ingen Svensk ITMS?

Det ser inte så bra ut för vår del...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:16
Ursprungligen av Pär Svensson:

Det ser inte så bra ut för vår del...

Det får jag inte upp... Får bara upp de fyra tidigare länderna...

Ursprungligen av pizzabudet:

Det får jag inte upp... Får bara upp de fyra tidigare länderna...

Gå in på den tyska storen och klicka sedan på store wählen för att ändra land...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-10-26 18:13

MORR! Om det nu är så det blir....

Ursprungligen av Pär:

Provade att fylla i billing information och fick följande meny...

Är det Bad News eller bara "ofärdigt"???

Finland YES! Tyvärr inte Sverige!
...Har just registerat mig... ska se vilken som blir min första köp!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-10-26 18:16

Fullkomligt logiskt att det bara blir euro-länder tycker jag.

Tror vi kommer få se mer och mer liknande det här framöver tack vare att svenska folket valde att stå utanför EMU.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-26 18:17

Vilken tur att jag för närvarande bor i Belgien;)

Haha, det fungerar. Har precis registrerat mig och köpt mitt första album för 9.99€ Äntligen

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-10-26 18:55
Ursprungligen av akesson:

Fullkomligt logiskt att det bara blir euro-länder tycker jag.

Tror vi kommer få se mer och mer liknande det här framöver tack vare att svenska folket valde att stå utanför EMU.

Tramsprat!! ......vad jag vet så finns ITMS i UK....och dom har väl inga euro?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:57
Ursprungligen av ThomasC:

Tramsprat!! ......vad jag vet så finns ITMS i UK....och dom har väl inga euro?

Men UK är så mycket större marknad, världens andra största musikexportör. Många skivbolag har sina Europa-säten i London. Därför gick det snabbt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-10-26 19:00
Ursprungligen av MusicNixon:

Men UK är så mycket större marknad, världens andra största musikexportör. Många skivbolag har sina Europa-säten i London. Därför gick det snabbt.

Jag tror inte skit på att det har med euro att göra...kanske snarare med tjuriga svenska skivbolag.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 19:03
Ursprungligen av ThomasC:

Jag tror inte skit på att det har med euro att göra...kanske snarare med tjuriga svenska skivbolag.

Kanske det... eller så måste dom bara diskutera prissättningen för oss icke euro-länder först.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-10-26 19:06
Ursprungligen av MusicNixon:

Kanske det... eller så måste dom bara diskutera prissättningen för oss icke euro-länder först.

Jag handlar på nätet både i euro och dollar med mitt VISA-kort......och du kan handla i euro i vilken svensk affär som helst...varför göra detta till monetärpolitisk fråga när inget talar för det??

Ursprungligen av ThomasC:

Jag tror inte skit på att det har med euro att göra...kanske snarare med tjuriga svenska skivbolag.

Skivbolagen är i mångt oxh mycket för iTMS. Det för att det kan ge genombrott för fler svenska artister.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:17
  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:18

*asg*

Nu får vi ser hur mina forumkorslänkningar funkar när trådarna är ihopslagna

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-26 18:21

Men varför börjar de lägga in Kent, Wilmer X mm? För finnarnas skull?

Ursprungligen av rk:

Men varför börjar de lägga in Kent, Wilmer X mm? För finnarnas skull?

Undrar jag med. Det finns ju ingen logik i det.

Sen var dte väl kl 19 det gäller i USA?

Ursprungligen av rk:

Men varför börjar de lägga in Kent, Wilmer X mm? För finnarnas skull?

Finnar lyssnar på svensk musik, särskilt finlandssvenskarna och alla ålänningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 18:35
Ursprungligen av rk:

Men varför börjar de lägga in Kent, Wilmer X mm? För finnarnas skull?

Tja, det finns ju ett par hundra tusen svensktalande i Finland, och svenska är delvis kompatibelt med danska. Dessutom kan man mycket väl lyssna till musik på ett språk man inte förstår. Jag kan inte brasiliansk portugisiska till exempel.

Ursprungligen av rk:

Men varför börjar de lägga in Kent, Wilmer X mm? För finnarnas skull?

Kent fanns i somras också, såvitt jag minns rätt.

Ursprungligen av Ian Curtis:

Kent fanns i somras också, såvitt jag minns rätt.

Fast det var väl bara den svenska plattan?

Ursprungligen av rk:

Men varför börjar de lägga in Kent, Wilmer X mm? För finnarnas skull?

Eftersom finnar inte har någon musiksmak så är det ju ganska logiskt, att man försöker kränga på dom Kent och Wilmer X.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 21:40

Fri rörlighet

Är det verkligen förenligt med EU s regelverk om fri rörlighet att begränsa handeln. Som eu medlem borde jag alltså ha rätt att handla i vilken ITMS som helst inom EU!

Ursprungligen av LarsKarl:

Är det verkligen förenligt med EU s regelverk om fri rörlighet att begränsa handeln. Som eu medlem borde jag alltså ha rätt att handla i vilken ITMS som helst inom EU!

Nja, ingen skulle kunna förbjuda dig om Apple ville leverera till dig. Men det är ju faktiskt Apple som (oavsett vad orsaken må vara) sätter begränsningen. Och ett företag är ju inte skyldigt att leverera till alla länder i EU bara för att det säljer till något land inom EU.

Ursprungligen av LarsKarl:

Är det verkligen förenligt med EU s regelverk om fri rörlighet att begränsa handeln. Som eu medlem borde jag alltså ha rätt att handla i vilken ITMS som helst inom EU!

Vad jag vet så undersöker EU detta..

Ursprungligen av thevil:

Du blandar inte ihop det med en nyhet om att någon konsumentorganisation i UK var upprörda över att de fick betala lite mer per låt än de övriga?

Om inte så vore det intressant att få läsa mer om detta.

Sist jag läste nåt så skulle EU ta upp det hela eftersom det bryter mot EU's konkurrenslag eller något sådant, erbjuds samma vara ska du kunna köpa den i vilket EU land..

Ja det var väl britterna som reagerade på det hela att en låt var billigare i Frankrike.

Bevaka tråden