Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSigth. Fungerar till vad??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-26 12:30

Blir rent snurrig när jag läser halvdåliga förklaringar till vad iSigth fungerar till.

Kan man använda iSigth till MSN eller kan man lösa det på annat sätt.?
Nästan alla jag känner har MSN eller ICQ nämligen.

iSight är en så kallad webbkamera, så även om den är tänkt för iChat AV i första hand går den utmärkt att använda som vilken annan webbkamera som helst, så vitt jag vet.

Stödjer MSN för mac webkamera??

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-26 16:23

Är det NÅGON som kör iSigth till MSN ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-26 16:25
Ursprungligen av basic:

Är det NÅGON som kör iSigth till MSN ??

Macversionen av MSN stöder inte video tyvärr, så du får be dina vänner att skaffa en ordentligt AIM-klient eller nåt, så ni kan köra kamerasamtal över iChat istället Annars finns Yahoo Messenger som har videostöd både för Mac och PC.

Och det stavas iSight, inte iSigth

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-26 16:30
Ursprungligen av xevve:

Och det stavas iSight, inte iSigth

Se där..man lär sig så länge man lever
Men jag känner mig helkass på detta med video. Om någon ska se MIG på MIN iSight, kräver det något av den andra personen?
Behöver den andra sidan nån mjukvara eller är det upp till mig att fixa detta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-26 16:42
Ursprungligen av basic:

Se där..man lär sig så länge man lever
Men jag känner mig helkass på detta med video. Om någon ska se MIG på MIN iSight, kräver det något av den andra personen?
Behöver den andra sidan nån mjukvara eller är det upp till mig att fixa detta

Ni behöver båda någon form av program som stöder videokommunikation, dvs som skickar och tar emot videoströmmarna från din iSight över nätet. iChat AV stöder detta så om du har nån kompis med Mac och iChat kan ni testa där. Kolla menyvalet "Bjud in till videochatt" under Kontakter-menyn i iChat. Båda måste alltså ha samma program. Testa annars med Yahoo Messenger, det finns som sagt både till PC och Mac och stöder video. Det är gratis att ladda ner.

1
Bevaka tråden