Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-SkrivarDelning över AirPort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-12 19:13

Jag har en liten iMac med 10.1 installerat och en USB DJ 880c inkopplad. Dator i sig är inkopplat på Airport nätverket och nu vill jag dela ut skrivaren till dom andra datorerna i nätverket över Airport...
Hur?
HELT vill jag inte göra det över AppleTalk men om jag måste så gör jag det.... Jag får alltid en stark känsla av att allt går MYCKET slöare med AT startat.... Är det så i OSX 10.1?

Löste du det?
Hur?

Anders

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-25 14:06

Nej, jag löste det inte och nu är morsan astjurig, någon som vet hur man gör?![/LIST]

Skall börja riva med det imorgon (måndag). Keep in touch!

Anders

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-25 17:43

Jag kämpade ganska hårt idag, men jag fick det inte att fungera, man ska ju kunna välja "Appletalk" på klient datorn fast jag fick inte fram något... "Servern" en iMac med OSX 10.1 (Client OSX) kopplad till en USB 880c (Den hittade skrivaren och det går att skriva ut). iMacen inställd på att Appletalk ska vara igång över Airport. Client datorn likaså. Funkade inte... Jag startade Servern i OS9 och drog igång USB-Skrivar delning, det funkar perfekt mot en OS9 Client men inte mot en OSXare... Morsan e lite tjurig då det inte var billigt och så funkar det inte

1
Bevaka tråden