Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste iMac?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-24 22:48

Vilken iMac modell genom tiderna har varit snyggast enligt er?

Skriv gärna eran motevering! :rolleyes:

iMac G4 17 tum. Jag har tyvärr bara en 15-tummare, men 17-tummaren är klart snyggare: Bra balans mellan skärmen och foten. Har inte heller sett G5:an i verkligheten ännu så det skulle kunna förändra saken...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-10-24 23:18

Röstade på / har själv iMac G4 globen. Den är så otroligt läcker, ja helt fulländad. Har aldrig sett något så vackert i datavärlden. Stilren och smart konstruktion. Dessutom gillar jag den transparenta kanten runt skärmen, den runda formen på själva "burken", armen, den pulserande lampan vid vila och det spegelblanka äpplet. DVD-trayen är också snyggt dold tycker jag. Suveränt!

-- Patrik

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 00:03

Röstade på G4an. Den är ju på något sätt läckrare än G5an, även om G5ans design har "nått längre" om man säger så. För mig är G5an en ganska naturlig utveckling från G4an. ALltså, G4an är snyggast, men bästa designen har G5an!
Kan dock inte förstå hur folk kan rösta på G3an! Sitter vid en sån nu, och dens design har jag aldrig tyckt varit direkt snygg. Snarare lite fräck när den kom.

Varför finns alternativet "ingen"? Är ju knappast ett svar på frågan "Snyggaste iMac genom tiderna?"

Om man inte kan bestämma sig kanske...

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Om man inte kan bestämma sig kanske...

Då borde det stå alla enligt mig. Ingen kan det inte vara

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 00:57

Den första var snyggast.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 07:41

Det borde stå "vet inte"....

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 07:46

Vart är alternativet 'Alla'???

Ursprungligen av Pär:

Vart är alternativet 'Alla'???

Precis så! Det är ju omöjligt att välja bort någon.

(G3:an beror visserligen på vilken färg det är, men exempelvis de vita de gjorde på slutet är precis lika snygga som G4:a och G5.)

iMac G4 17" såklart! Min älskling.... Kommer jag ha kvar lääänge, behöver jag uppgradera köper jag hellre en bärbar att ha till.

iMacen lyfter ju hela mitt vardagsrum!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-25 08:34

Jag har visserligen inte sett en iMac G5 i verkligheten, men G4'orna är så extremt snygga så jag är övertygad om att jag fortfarande skulle rsta på G4-modellen. Härligt att ha en sådan, även om det "bara" är 15"-modellen.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 15:01

G4 modellen är helt klart den som är fräckast designmässigt och är mest funktionell med sin rörlighet. Det enda posetiva med G5 designen är att den tar lite mindre plats djupledes. Annars tycker jag att den ser rätt klumpig ut ur de flesta vinklar utom framifrån.
/Johan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-25 16:36

iMac G4 15"! Ser bättre ut än 17" och 20". Dock skulle jag inte säga nej till en sådan, eller en iMac G5.

G3 (senare justeringen)

är helt klart snyggast, men... jag har ju inte sett G5 ännu!

G3an är ju snygg på det sättet att man kan se in i den vilket man inte kan på nån annan mac!
G4an tar lite plats är otroligt snygg!
G5an har jag ej sett i verkligeten men den ser väldigt häftig ut!
Vilken ska man då välja jag gillar ju alla lika mkt??!!

iMac G4 var grymt ergonomiskt. Man kunde ställa in skärmen efter kroppen och inte tvärtom.
Synd att de inte byggde vidare på samma koncept.
iMac G5 är snygg, men inte lika ergonomisk.

Jag tycker att äldsta imacen är rätt trist, imac g4 var och är helt klart den dator som väcker mest nyfikenhet och är djärvast i designen men jag tycker nog att imac G5 ändå är rätt väg att gå och att den bara kommer att bli snyggare med tiden.

Faktum är att jag tycker att imac globe ser rätt klumpig ut med sin fot, därför tycker jag nog att den nya imacen är den bästa plus för att jag köpt en

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 00:14

Originalet är den man kommer minnas som iMac.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2004-10-31 00:43

G4 17" är snyggast Som någon sa, "lagom" avvägning mellan skärm och dator.

Min 17" iMac kommer alltid vara det läckraste någonsin. Så jävla slick.

tycker att alla är snygga, förutom den kanske allra första.
Gillar kompaktheten i G3'an, ergonomin i G4'an (även om jag inte använt en sådan säsrkillt mycket och G5'an är allmänt skön och tar inte mer plats än nödvändigt.

Men en iMac Snow, Graphite eller Ruby, med en g5'a i skulle jag gärna ha. På detta skrivbord skulle en färgglad dator se bra ut.

Skulle gärna se en framtida iMac med olika skins, där man kan byta ut skalen mot den färg som helst vill ha

Tycker det vore kul om man fortfarande kunde köpa både g4'a imacen och g3'an, fast kanske med lite bättre specs. Så att man inte behöver köpa begagnat och använt om man nu absolut vill ha en sådan idag.

iMac G5 helt klart!

Svår fråga. Alla är jättesnygga, fast på helt olika sätt. G3:an hade klart roligaste designen, en hejdlös lek med färger och former som man inte kan göra annat än att tycka om. Designen på G4:an var elegant i sin vansinniga kompromisslöshet, men den kändes mer som en "smal" lyxdator än en riktig iMac. G5:an är däremot behagfullt avskalad och rationell, och jag är smått kär i min egen. Måste jag välja (skulle nog helst svara "alla" jag med) så är G5:an nog min favorit, men iMac Ruby och Sage kommer på delad andraplats

"Snyggast" är ju ett väldigt subjektivt omdöme, men om man räknar snygghet i originalitet, fräckhet och 'coolness' måste första generationens iMac G3 ta priset. Kommer ni ihåg teasern på apple.com dagarna före introduktionen?

Pro. Go. Whoa.

Den var verligen radikalt annorlunda och inspirerade designen hos en hel uppsjö konsumentprodukter - även sådana som inte hade med datorn att göra.

http://web.archive.org/web/19980509035544/www.apple.com/thinkdifferent/whoahw.html

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 13:31

Pegges: Exakt min ståndpunkt.

hehe det klistermärket har jag hemma... fick med fem stycken i kartongen till den första iMac G3an.

Globe tycker jag är snyggast, mest revolutionerande designen som ingen apat efter.
Den är bara för egen.

rent subjektivt och efter att nu ha fått iMac G5 20" hem till mig - ståendes på skrivbordet så har jag faktiskt ändrat mig. wow - alltså - min röst går från iMac G4 till iMac G5!

Ursprungligen av el gringo:

rent subjektivt och efter att nu ha fått iMac G5 20" hem till mig - ståendes på skrivbordet så har jag faktiskt ändrat mig. wow - alltså - min röst går från iMac G4 till iMac G5!

Håller med, jag tycker faktiskt detta är en underbart snygg dator och den tar liten plats och är snabb. Jag tycker nog den är stiligare än globen däremot gillar jag kuben men det var ju ingen imac.

Och alla pc människor borde tacka Apple för utan den skulle kanske inte shuttle burkarna kommit.

Bevaka tråden