Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beslutsångest - Adamo eller BBB?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-24 20:27

Jag vill byta min bredbandsleverantör men kan inte riktigt bestämma mig om jag ska välja Adamo (-->8MB/1MB-->) eller Bredbandsbolaget (-->10MB/1MB-->).
Vad säger ni? ... Tips, erfarenheter, ...?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 20:42

Kanske Universal (www.uvtc.com)? Jag har beställd Adamo själv, men väntar. Och väntar. Och väntar... Deras support och information har hittills varit usel. Bekymmren med leveranstider kan kanske ha sitt ursprung i Skanova vilket skulle vara detsamma för flera leverantörer. Det fina med Universal och Adamo är just priset. Min gissning är att när väl tjänsten kommit igång kommer det fungera väl eftersom det är en standard ADSL inköpt från Song Network. BBB har jag inte haft nån kontakt med.

  • Medlem
  • 2004-10-24 22:57

Tack Mattias! Universal verkar helt OK. Jag ska titta lite bättre på deras erbjudanden.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 23:42

Om jag inte minns fel har Universal 500 kr rabatt på anslutningsavgiften just nu. Minns inte om det är oktober ut eller november ut. Jag ringer för övrigt med Universal och tycker varje gång jag får en räkning att den är väldigt låg.

  • Medlem
  • 2004-10-25 00:04

Det stämmer mycket bra, de har 500kr rabatt oktober ut, alltså 775kr i anslutningsavgift efter rabatt. Jag tror det blir Universal, ska bara kolla lite till kring abonnemangsvillkor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-25 00:50

Jag kör med Adamo och har aldrig haft några problem. Det tog två-tre veckor innan jag var inkopplad vilket var precis vad de sa när jag beställde. Jag har för mig att man kan skicka in en fullmakt så löser de övergången utan att man behöver vara bortkopplad någon längre tid.
Supporten har varit snabba med svar de få gånger jag har kontaktat dem. Man får ofta svar sent på kvällen, efter siestan får man förmoda...
Har inte testat BBB eller Universal men däremot Telia i ADSL:s begynnelse. Det tog hiskeligt lång tid innan de kopplade in en och det var struligt när man skulle säga upp abbonnemanget..

edit: stavfel

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-25 13:39

INTE ADAMO!!!

Sämst! Så mycket problem jag haft med dom.

Skulle haft internet den 1 Oktober, fick besked idag att de inte kommer bli fören i mitten av November.

Ta BBB!!!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-10-25 19:29

Utan tvekan Adamo(om du inte kan få VDSL förståss...)

Med Adamo får du fast IP-adress, mailkonton och en billigare månadsavgift, dessutom tror jag inte att du kommer märka någon skillnad mellan 8 & 10 Mbit...

  • Medlem
  • 2004-10-25 20:32

Ringde Universal idag. De släpper ADSL2+ (28MB/s) den första april nästa år (förstaaprilskämtet?:D) men jag kan täckna mig på det redan nu och betala för den lägre hastighet de har fram tills dess.
De kommer att ta 349:- för 28mb/s och fram tills dess kommer jag att betala 275:- per månad.

Tack för era åsikter och tack för tipset Mattias.

Vid lite eftertanke borde trådens rubrik heta "Beslutsångest - val av bredbandsleverantör just nu!"

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 08:06

Kan bara ge mina varmaste rekommendationer när det gäller Bredbandsbolaget. Helt fantastiskt bra företag. Det fungerar grymt bra, de levererar vad de lovar, och de har en ultrasnabb och kompetent support de få gånger någonting strular. En av de bästa leverantörer jag någonsin haft att göra med, och ett av de få företag som fortfarande inser att god service är att leverera det kunden vill ha, snarare än att låta sin kundserviceavdelning sitta och försvara varför man inte gör det.

Billigast är väl ändå bäst?!

  • Medlem
  • 2004-10-26 15:08

349:- för 28MB/s är svårt att slå.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 11:24

Hej!..

Själv kör jag Universal Telecom, har haft det över ett år snart och det har funkat otroligt bra! har faktiskt aldrig haft problem med deras tjänst, och självklart kommer man att uppgradera nästa år till 28Mbit

/John

  • Medlem
  • 2004-10-28 12:46

Det låter bra. Har faxat in beställningen till Universal. Väntar på svar från de.

Ursprungligen av 3OPAH:

349:- för 28MB/s är svårt att slå.

Sant. Men 8 MBit för 298:- är inte heller dåligt. Men visst...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-28 12:49

http://www.bostream.com/controller.php?action=scream&subSection=priceAndDelivery#priceAndDelivery

Jag har det och det funkar... en bit kvar till 28 bara.. 22 max - minst 16... ned.. ut 16 alltid av ngn anledning...

....tekniken där sa att OM man bor bredvid stationen kanman ”få” mer.. jag bor 650 meter från... ngn som bor i en station?:-))))

1
Bevaka tråden