Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Taskig prestanda i WC3

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-21 08:53

Har just fixat Warcraft 3 till min iBook. Men har ruskigt dålig prestanda i det. Systemkraven ska enligt Blizzard vara:
400 MHz G3 processor
128 MB of RAM
16 MB ATI Technologies or nVidia chipset 3D video card
700 MB HD space
4X CD-ROM drive

Och jag har:
700 MHz G3
640 MB ram
16 MB ATI-kort
Tillräckligt med hårddiskutrymme och CD-rom.

Har jag missat nån inställning nånstans eller?

400 MHz G3 processor
128 MB of RAM

Detta är vid lägsta inställning på all grafik och ljud...

Med medelbra upplösning och på min G4/867 med Geforce2MX går det också trögt.. så det är bara att dra ner på alla inställningar tills det blir spelbart..

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-21 09:47
Ursprungligen av lilledanne:

400 MHz G3 processor
128 MB of RAM

Detta är vid lägsta inställning på all grafik och ljud...

Med medelbra upplösning och på min G4/867 med Geforce2MX går det också trögt.. så det är bara att dra ner på alla inställningar tills det blir spelbart..

jag har redan allt på lägsta inklusiver upplösning. men kan det kanske ha att göra med kantutjämningen? det lär väl vara ganska krävande.

Vid patch 1.0 med Reign of Chaos så flöt det perfekt på min iBook G4 933 MHz (när jag hade 256 MB Ram) Dessvärre så börjar spelet lagga något fruktansvärt när jag antingen patchade till senaste patchen/lade in Frozen Throne. Spelet verkar kräva ofantligt mycket mer med dom senaste patcharna. Nu har jag 640 MB Ram och nu går det att spela men det är inte optimalt.

Stäng av musiken (kanske t.om ljuden). Stäng av alla andra program.

Det hjälpte inte för mej iaf

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-23 20:25

nej itne för mig heller. dom där systemkraven är nån prao-elev som har hittat på :S

  • Medlem
  • Harestad
  • 2004-10-23 22:34

Jag använder en iMac G4 800Mhz, 32MB VRAM och 512MB RAM.

Tidigare så har jag också haft riktigt kass prestanda när man spelade Warcraft III under Mac OS X. Det spelade ingen roll vilka inställningar man använde, så enda lösningen var att starta om under Mac OS 9 och spela. Då flöt det på i 1024x768 (16-bitars) förutom när det var riktigt mycket gubbar i rörelse.

Men efter den senaste patchen av Mac OS X (10.3.5) och Warcraft III -TFT (1.17) så flyter det numera även under Mac OS X. Så mitt tips är att uppdatera OS X och Warcraft III till max. Om man redan har det och det "laggar" ändå, kör Mac OS 9.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 02:47

Flyter fint oavsett inställning/upplösning. Antalet gubbar/byggnader spelar ingen roll heller.

Ah.. just det.. Dual 2 Ghz G5

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-10-24 03:07
Ursprungligen av Pallish:

Flyter fint oavsett inställning/upplösning. Antalet gubbar/byggnader spelar ingen roll heller.
Ah.. just det.. Dual 2 Ghz G5

Nu ljuger du nog för dig själv... det flyter inte perfekt på nån dator körandes OSX...
WC3 är kasst portat

btw, sett mitt mail nånstans?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 20:09
Ursprungligen av Ricky:

Nu ljuger du nog för dig själv... det flyter inte perfekt på nån dator körandes OSX...
WC3 är kasst portat

btw, sett mitt mail nånstans?

Ljuger inte alls... Ska vi höra med Christofer?

Nix.... Kollade Blizzards databas och där fanns inget mail planerat till dig.

1
Bevaka tråden