Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forum för bildskärmar etc?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det slog mig häromdagen att vi inte har ett forum för bildskärmar trots att vi alla ägnar huvuddelen av våra dagar genom att stirra på just en bildskärm. Intressant eller ej?

Väldigt intressant tycker jag. Jag har varit på jakt efter en ny skärm ganska länge nu och dessutom länge sökt finna kommentarer från olika användare om deras skärmar. Om det fanns ett specifikt skärmforum så skulle man inte behöva söka sig igenom hela PowerMac-forumet för att finna att inget matnyttigt var där. Ett bildskärmsforum skulle ju också kunna omfatta bildskärmskort och kablage.

  • Medlem
  • 2004-10-22 10:35

det har variot gansks få trådar om bildskärmar hittills, har det inte? Men visst. Om Quark förtjänar ett eget forum så varför inte? (Fast Quark verkar ha avlivats...?)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 10:46

Bra idé med ett nytt forum.

Passar genast på att kasta in en fråga här har lite problem med en Sony (GDM-FW900 24 tum), eller om det är något på min G4 som spökar (bildskärmskortet?). Sen en tid så har jag svårt med uppstarter, när jag kör igång datorn så tänds det en grön lampa på skärmen men istället för att skärmen går igång med äpplet så börjar lampan blinka gult, väntar jag över natten så brukar det hjälpa och den går igång när jag försöker på nytt. Någon som stött på liknande problem?

  • Medlem
  • 2004-10-22 10:52

adc skärm till ibook

någon som vet ifall det på något sätt går att driva en gammal adc skärm genom en crt/ vga anslutnig? finns det konverterare som kan dela upp strömförsörjningen?
/d

  • Medlem
  • 2004-10-22 14:06
Ursprungligen av Dan:

Passar genast på att kasta in en fråga här

Kasta in den där den hör hemma i stället.

http://99mac.se/forum/forumdisplay.php?f=31

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 08:56
Ursprungligen av Baron:

Kasta in den där den hör hemma i stället.

http://99mac.se/forum/forumdisplay.php?f=31

Tack, lägger in frågan där

Man kanske skulle bredda till bildskärmar, grafikkort och exempelvis videoprojektorer. Verkar vara vanliga ämnen.

Även skrivare borde ju egentligen finnas, gott som sådana frågor oxå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-22 13:48

Det tycker jag låter bra!

Ursprungligen av Björnström:

Det slog mig häromdagen att vi inte har ett forum för bildskärmar trots att vi alla ägnar huvuddelen av våra dagar genom att stirra på just en bildskärm. Intressant eller ej?

Klart det skulle vara intressant...Skärmen är ju den komponent som är absolut viktigast att tänka på vid ett datorköp, en bra skärm överlever många datorer...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-10-29 17:08

Helt klart! Jag instämmer till fullo! En bra bildskärm är minst lika viktigt som datorn!

dual G5 ? det är dual 30 tum Cinema som gäller

1
Bevaka tråden