Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-switch. finns de?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två burkar som delar på samma skärm men ännu inte på tangentbord. Jag tycker att det är ett litet helveta både att hålla på å dra i och ur USB-kontakter såväl som att sitta å langa tangentbord och möss till höger å vänster.

Allra helst skulle jag med en enda knapptryckning vilja kunna skifta dator som skärm och tangentbord är kopplat till. För skärmen så har jag den möjligheten inbyggd i skärmen men då måste ena burken nöja sig med VGA-anslutning.

Finns det jag söker tro?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 16:54

Nyckelord: KVM (KaVeeEmm)

Ursprungligen av Pär:

Nyckelord: KVM (KaVeeEmm)

hm... i vilket lås-ord ska jag stoppa detta nyckel-ord?

[något konfys]

åfan! den verkar ju skitjust men också skitdyr för å inte nämna 4-portars varianten som är fullständigt idiotdyr... men juste...

Nä då nöjer jag mig med att köra linuxburken över VGA och så får jag leta vidare efter en ren USB-switch för tangentbord och mus istället.

Så tips emottages tacksamt även fortsättningsvis!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-21 20:46

Du kanske skulle prova Synergy istället för en KVM, det verkar lite spännande. http://synergy2.sourceforge.net/

Både Clas Ohlson och Kjell oCo har dylika lådor med avsedd funktionalitet för en rimlig summa pengar.

Mats B

  • Medlem
  • 2004-10-22 23:30

Kör med en Aten 4-portars USB-switch. Funkar klockrent. Laggar lite när man byter och kan få för sig att starta på en oanvänd port. Knappast några större problem. Kostade väl några hundralappar för tre år sedan eller så.

Men nog borde väl redaktören kunna söka i forumen? Inte första gången frågan är uppe.

rodnande redaktör slår ned blicken och mumlar något generad: "det gjorde jag ju" fast det kanske i ärligetens namn var en rastlös pliktskyldigsökning som kunde ha genomarbetats en liten smula till...

[RIGHT]jag ställer mig i den här vrån, härborta, en stund :/[/RIGHT]

1
Bevaka tråden