Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av Extern för PC & Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-22 12:45

Hej!

Läste lite gamla diskussioner om externa hårddiskar med One Touch-funktion.

Jag är ute efter en billig, ca 160-250 GB extern hårddisk med möjlighet att ha backuper och one-touch funktion till både min Mac och min PC. Får gärna vara tyst och snygg också

Jag antar att man får partionera hårddisken en för filsystem som passar mac och ett som passar PC/XP.

Jag undrar om detta är krånligt att göra och om de finns några problem med att göra detta??

Jag kollat på den här:
Lacie 160 Gb

Är denna kompatibel med OS X och finns de med programvara till mac?
Kanske ni har några andra tips på liknande produkter.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 13:40

Vet inte om one-touch-backup fungerar på OS X - har aldrig varit intresserad så jag vet inte.

Däremot fungerar det utmärkt att köra en PC-formaterad enhet på mac. Tvärtom kräver nåt specialprogram, för Microsoft är korkade. LaCien funkar definitivt som hårddisk, det är bara bupfunktionen som jag inte vet

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 13:57

Maxtors One touch fungerar med OS X. Jag vet däremot inte hur det fungerar att använda samma hårddisk för Mac och PC. Visst går det att läsa en Windows-formaterad HD i Mac, men jag skulle inte säkerhetskopiera min Mac HD på en Win-hårddisk. Känns som om det är risk att någon information, ikoner eller annat kan försvinna, men jag vet inte.

Har själv en Maxtor för säkerhetskopiering, men använder inte knappen utan kopierar manuellt. Kopierar även då och då jobbmappen på en PC via nätverket från Macen. Fungerar när det inte är så mycket.

1
Bevaka tråden