Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem åtar sig mac/pc support åt reklambyrå i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kära fästmö jobbar på en reklambyrå som inte har nån som kan nåt ...om datorer.
De behöver support litet då och då med allt ifrån strulande typsnittshanterare och Quark till nätverksproblem mot PC.
Det är ungefär 15 macar i det lokala nätverket.

Vem i Stockholm åtar sig sånt?
Vad är gällande timtaxa för en sådan tjänst? (Nån som vågar svara?)
Tacksam för tips.

Jag skulle tro att alla konsultföretag tar på sig den typen av jobb.

Min personliga rekommendation är Provectum System - ett litet företag med 7 anställda och väldigt hög servicenivå. Har varit med i evigheter.

Kontakta Paul eller Jimmy på 08-458 98 00.

Deras tekniker Daniel och Johan är mina guru:s - jag ringer dom när jag har problem om det säger något

Skulle tro att dom säger 850kr - uppåt per timme beroende på vilket jobb det gäller men det går nog att deala.

Gothia kanske?
www.gothia.se

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-10-21 22:03

Dicom - www.dicom.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 22:09

Kisel - www.kisel.se

Jag skulle tänka mig för när det kommer till Excanto. Otrevlig och datanördsdryga konsulter. Har jobbat åt två ställen de anger som kundr på deras hemsida. Inte imponerad, mycket-jag-kör-norton-det-löser-allt attityd. Tyvärr...

Tack för alla brev och förslag. Jag har vidarebefordrat allt till beslutsfattande supportköpare och hoppas han väljer just dig...
Härmed avslutar jag MIN del i ärendet och tackar för allt visat intresse. Vill någon fortsätta tipsa så knock yourself out. Kanske informationen kommer någon annan till nytta.

Cheers,

Jag har ett par reklamfirmor som ringer mig när de behöver konsulthjälp för deras macar.

Provectum är annars ypperligt bra....de använder jag mig av för inköp och hjälp i frågor som jag själv inte klarar av. Så är det en blandad miljö, mac och pc, så är provectum ett bättre alternativ än jag. Är det bara Mac så funkar jag minst lika bra och kostar inte lika mycket.

Nu så gäller det ju PC....så då är det nog bäst att ta någon annan, t.ex provectum.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 13:48
Ursprungligen av Kakazooka:

Min kära fästmö jobbar på en reklambyrå som inte har nån som kan nåt ...om datorer.
De behöver support litet då och då med allt ifrån strulande typsnittshanterare och Quark till nätverksproblem mot PC.
Det är ungefär 15 macar i det lokala nätverket.

Vem i Stockholm åtar sig sånt?
Vad är gällande timtaxa för en sådan tjänst? (Nån som vågar svara?)
Tacksam för tips.

Har en polare från Ö-sund som e på väg till tjockhult, ha e suvve på mac/quark med mera.
Kolla med han o han e intrs.
Ilkka
maila privat så får du numret

Qbit

Qbit.net

Hemtrevlig datasupport. Hög serviceinställning.

1
Bevaka tråden