Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fax via bluetooth/z1010

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ringde Apple support angående den inbyggda funktionen att kunna faxa från ex.vis textredigerare med hjälp av bluetooth-modem, i mitt fall z1010. Svaret var kristallklart, vi ger inte support om bluetooth/främmande enheter, leta själv, suck. Fax med det inbyggda modemet går bra (ibook, os x 10.3.5), finns där någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-21 23:00

Jag har ingen möjglighet att testa, men på min dator får jag upp ett val mellan Bluetooth-modem och Internal Modem när jag väljer Fax... från Print menyn.
Har du provat det?

ps. Har ingen Z1010 dock, (T610)

jodå, men telefonen svarar inte, isync går fint så bluetoothkopplingen vet jag är OK!

Min telefon (P910) svarar men jag får fax protocol error.

Senast redigerat 2004-10-22 00:29

Så är det, i minprofil/Bibliotek/Printers ligger Bluetooth-Modem, där görs ett försök, men telefonen reagerar inte alls.
------Supporten på Sony-Ericsson: Faxfunktionen är bortplockad i z1010-------

Senast redigerat 2004-11-02 10:36
  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-01 15:10

Jag faxar i alla fall med en Z600 som jag har ett Vodafone fax-abonnemang till. Man går in i Bluetooth serieportsverktyg (tror jag det heter, jag kör engelskt operativsystem) och skapar en ny serie- eller modemport. Jag kallar den för "Z600Fax".

Sedan skriver jag ut, väljer fax och väljer "Z600Fax" som anslutning att faxa via. Klart.

Det fungerar förmodligen på samma sätt i Z1010 också, men jag har inte kunnat verifiera det eftersom Tre ännu inte har någon faxfunktion i sitt nät (det ska komma under 2005).

Problemet är bara att om du har en z1010 finns inte faxalternativet, som det gör när du har en T68i eller en z600

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-09 17:04

Om P900 säger Sony Ericsson också att de har tagit bort faxfunktionen. Vad de menar är att de i den telefonen har tagit bort det faxprogram som finns i Symbian. Det det går dock fortfarande utmärkt att använda en P900 som faxmodem för en dator, där faxprogrammet ligger.

Förmodligen gäller samma sak för Z1010 - att det inte finns något sätt att skicka eller ta emot fax i själva telefonen, men att den lik förbaskat fortfarande går att använda som faxmodem bara operatören stödjer tjänsten i sitt nät.

1
Bevaka tråden