Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12" PB till en 23" Apple ??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-21 19:05

Hej

Jag har en 12" 867MHz PB med ett grafikminne på 32MB.
Funderar på att köpa en ny 23" skärm från Apple och undrar nu om det går att köpa nån dockningsstation till min bärbara och få den att driva skärmen?

Någon som kan detta eller testat?

Ursprungligen av basic:

Hej

Jag har en 12" 867MHz PB med ett grafikminne på 32MB.
Funderar på att köpa en ny 23" skärm från Apple och undrar nu om det går att köpa nån dockningsstation till min bärbara och få den att driva skärmen?

Någon som kan detta eller testat?

Jag har använt en likadan modell med en 19" platt skärm och grafikkortet får verkligen jobba häcken av sig. Vet inte om du kan få ut mer än 1280x1024 heller.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-21 19:17

ok, :rolleyes: nån som vet om det finns dockningsstationer till PB 12" ?

Ursprungligen av basic:

ok, :rolleyes: nån som vet om det finns dockningsstationer till PB 12" ?

Inte vad jag vet. Dockningsstationen hade nog inte hjälpt dig med detta eftersom det är grafikkortet i maskinen som driver skärmen. Hade du haft en 15" eller 17" så hade du kunnat köpa ett extra grafikkort i PC-CARD-format och putta i som nog hade räckt till bättre.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Vet inte om du kan få ut mer än 1280x1024 heller.

Va? Jag får ju ut 1600x1024 ur min fyra år gamla pismo. Vad har hänt?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Va? Jag får ju ut 1600x1024 ur min fyra år gamla pismo. Vad har hänt?

Läs igen. Jag sa att jag inte får ut mer. Min 19" TFT klarar inte högre än 1280x1024, nämligen...

Ursprungligen av Joacim Melin:

Läs igen. Jag sa att jag inte får ut mer. Min 19" TFT klarar inte högre än 1280x1024, nämligen...

Okej, men jag såg det som att "få ut" var vad grafikkortet kunde ge.

Här finns Bookendz dockningsstation för din dator. Men den hjälper dig inte att ansluta en DVI-skärm.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-21 21:43

Den dockningsstationen ser nice ut !! Men det verkar som om det inte löser problemet då det bara är min PB som driver skärmen.

Får väl köpa en G5a när man har råd då.. :rolleyes:

Ursprungligen av basic:

Hej

Jag har en 12" 867MHz PB med ett grafikminne på 32MB.
Funderar på att köpa en ny 23" skärm från Apple och undrar nu om det går att köpa nån dockningsstation till min bärbara och få den att driva skärmen?

Någon som kan detta eller testat?

Din dator har väl inte DVI inbyggt? Med adapter bör det funka, men jag har ingen egen erfaranhet av det.
Det finns ju dockningsstationer till de äldre titan-böckerna i alla fall. Vet inte hur det är numera.

1
Bevaka tråden