Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital Mind lanserar idag världens första portabla musikspelare på 100GB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[CENTER]

[/CENTER]

Digital Mind lanserar idag världens första portabla musikspelare på 100GB

DMC Xclef 500 lanserade tidigare i år en 80GB modell som innehåller ett 20+ timmar battertid, studiokvalité direkt encodande, röstinspelning, FM Radio och FM inspelning, PC och Mac kompatibilitet, USB 2.0 kontakter, en 12 MB buffert, digital ingång, fembands equalizer och stöd för MP3 och WMA filformat och även Ogg Vorbis, WAVE samt ASF. Spelare har en LCD display med EL bakgrundsljus som stödjer upp till 7 linjer av text. Musikspelaren använder en standard 2.5" hårddisk som sitter i bärbara datorer och finns även tillgänglig som barebone.

DMC Xclef kostar och finns tillgänglig i dessa storlekar: $150 för en spelare utan disk, $250 för 40GB, $300 för 60GB, $350 för 80GB och $450 för 100GB modellen. Spelaren levereras med hörlurar,USB 2.0 kabel, Li-Ion batteri, väska och line-in kabel.

Ni hittar mer information här: http://www.digmind.com/store/index_500.html

Konstigt att den saknar Firewire 800, men kommer 100GB iPod?

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Konstigt att den saknar Firewire 800, men kommer 100GB iPod?

När det finns en 1,8-tumsdisk på 100 GB.

Tänk på att iPoden alltid haft Toshibas 1,8-tumsdiskar, den här spelaren har som sagt en 2,5-tumsdisk och med en sådan skulle iPoden vara en fet klump. Apple valde inte det från början och lär ännu mindre välja det nu.

Ursprungligen av Adrian B:

När det finns en 1,8-tumsdisk på 100 GB.

Tänk på att iPoden alltid haft Toshibas 1,8-tumsdiskar, den här spelaren har som sagt en 2,5-tumsdisk och med en sådan skulle iPoden vara en fet klump. Apple valde inte det från början och lär ännu mindre välja det nu.

Jag menade inte att Apple skulle använda sig av 2.5 diskar utan när dom når siffran 100GB i utrymme..

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Jag menade inte att Apple skulle använda sig av 2.5 diskar utan när dom når siffran 100GB i utrymme..

Mm, men det var det jag svarade på, först, när jag skrev "När det finns en 1,8-tumsdisk på 100 GB.", Apple har nämligen hittills *alltid* gjort en ny iPod-modell av varje ny Toshiba-disk (på 1,8 tum). Från 5 GB i den första iPoden till 60 GB i den iPod som är pågång snart.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 22:42

Jösses! 100 Gb är fruktansvärt många låtar!

Ursprungligen av PF:

Jösses! 100 Gb är fruktansvärt många låtar!

Absolut. Men jisses! 255 gram är tungt jämfört med 100 gram som min iPod mini väger.

Den är definitivt inget val om man vill ha en smidig spelare som ligger i vilken ficka som helst, utan att förstöra formen på kläderna. Men det finns nog många som är lockade av allt utrymme också.

Den saknar färgskärm ser det ut som. Med en bra skärm och smidig överföring från kamera hade den varit ett skönt tillbehör för många fotografer.

1
Bevaka tråden