Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lokala utvecklargrupper

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha läst och postat i Keith Robinsons inlägg om vilka böcker vi har på våra hyllor började jag tänka på att det vore schysst om man gick ihop ett par stycken i sin stad och lånade av varandras böcker. Det vore bara en liten del dock, det det handlar om är egentligen lokala utvecklargrupper.

Jag jobbar som frilansande utvecklare (främst webbutveckling) och har en del vänner som håller på med liknande grejer. Men det vore väldigt kul att komma i kontakt med andra utvecklare i Göteborg. Man skulle kunna skapa ett nätverk av utvecklare som träffas för att utbyta erfarenheter, låna böcker av varandra, kör kodmarathon, etc. Vad som helst egentligen. Om man behöver hjälp eller inte har tid/kompetens för ett projekt kan man anlita någon annan i nätverket.

Jag tycker att detta är en toppen idé, och det är naturligtvis inget som man ska begränsa till Göteborg (där jag bor). Man kan ha lokala grupper men naturligtvis ändå hålla kontakten med de andra grupperna runt om i landet. Visst är det suveränt med online communities som 99mac, 99web och Cocoa.se, men jag är ute efter något där man kan träffas personligen.

Vad säger ni? Låter det intressant? Finns det redan kanske?

/ Carl-Johan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-21 16:09

Sign me up!

Jag är helt klart med på den iden. Jag studerar heltid och jobbar deltid ibland kan jag inte ta vissa jobb då kan det vara bra att veta vilka man skulle kunna vända sig till för att leja in temporär arbetskraft.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 16:19

Tycker det låter lysande - speciellt att man kan komplettera varandras kompetens på ett informellt sätt...