Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Apple Center i Borås 12:e November

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macworld skriver idag att Borås kommer att få ett Apple Center i November.

Butiken kommer drivas av Machuset, som funnits i Borås sedan 1987, och kommer att bli 100 kvadratmeter stor. Ägaren Per-Åke Claesson tecknar Borås som Sveriges Mac-mecka, tack vore den stora grafiska industrin som finns i staden.

Machuset har tidigare inriktat sig på den grafiska industrin, men hoppas med den nya butiken kunna locka till sig nya kunder.

Butiken kommer att få ett centralt läge i Borås och har premiär den 12:e november. Under premiären kommer Erik Gadd dit för att hålla föredrag om Garageband och Logic.

Vi tycker givetvis det är väldigt kul att Apple Centers öppnar även utanför storstäderna, och därmed ger fler möjligheten att få se de olika produkterna på riktigt.

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200410/21/20041021093748_MW/20041021093748_MW.dbp.asp

Senast redigerat 2004-10-21 10:30
  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 10:19

Då får man väl lägga ett köp på en ipod i den nya butiken

//Magnus

Bokar datumet i kalendern och siktar på att ta med kameran i högsta hugg för ett bildreportage från invigningen. Hoppas vi ses där Magtil!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 10:53
Ursprungligen av Chilawert:

Bokar datumet i kalendern och siktar på att ta med kameran i högsta hugg för ett bildreportage från invigningen. Hoppas vi ses där Magtil!

Vem vill inte vara med på bild

/Magnus

Störtskönt! Nära och bra för alla ens bekanta som är tvivlare att få klämma och känna på prylarna.

Haha! Jag skojade med Martin om detta i går kväll...

Blir till att lufta D70:n och slåss med Chilly en stund då. Ingen adress avslöjad?

Allégatan, enligt MW.

Tar en sväng efter jobbet och kollar in stället.

Enligt Per-Åke på Machuset blir det smygpremiär på torsdagskvällen (den 11:e) för kunder och Macfreaks. Nu väntar man bara på en inbjudan!

Fortfarande ingen vetskap om adressen. Däremot har jag lyckats tillskansa mig ett löfte om ett förhandsreportage för 99mac:s räkning (med kameran i högsta hugg) under vecka 45.

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-10-21 13:53

Den mer exakta adressen är Allegatan 16. Vägg i vägg med Systembolaget och ett stenkast ifrån Högskolan.

/Johan
MacHuset

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 13:56
Ursprungligen av jaysee:

Den mer exakta adressen är Allegatan 16. Vägg i vägg med Systembolaget och ett stenkast ifrån Högskolan.

/Johan
MacHuset

En flaska vin o en ipod, kan det bli bättre

Hörde att min pb kommer nästa vecka,,, gott mos

äntligen

Magnus

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2004-10-21 14:42

Härligt! Detta var inte en dag försent! (Eller jo...jag måste ju vänta till den 12:e. )

Sen jag skaffade en PB 12" i juni (köpt via Machuset som personalköp) har jag fått flera kompisar intresserade av Mac och nu blir det genast enklare att övertala dem. Bara till att gå till butiken och visa.

Lycka till med satsningen!

Allégatan 16 (mitt i centrala Borås) är adressen för den nya butiken (granne med Systembolaget)!

[Edit] Dubbelpostning. Såg inte det innan jag gjorde mitt inlägg. Visste inte att MacHuset var representerat här på forumet. Här tror man att man kommer med första hands information *ler* och så är "ni" redan här.

Ursprungligen av Chilawert:

Enligt Per-Åke på Machuset blir det smygpremiär på torsdagskvällen (den 11:e)

Lysande - vilket klockslag gäller då, jag slutar 18 i Göteborg och ska ju hem till nya stället i Äspered då... tittar gärna förbi just den dagen - fyller 56 då. Måste kanske handla en present till mig då Är det öppet 18:45 för oss trogna ???

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 15:12

Underbart! Då har jag nåt att se fram emot när jag kommer hem i jul...!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 15:15

Fan va kul!!

Det är en del att göra de närmsta tre veckorna, misstänker jag. Lokalen är idag full av el- och ventilationsmaterial...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 14:30

Jag gick dit för att kolla igår!

Om jag har förstått rätt är det lokalen till vänster om systembolaget (Om man står vänd mot systemet...) Har jag rätt???

Om det är den, som jag tror, så tycker jag att den såg ganska liten ut! Kanske fanns mer utrymme längre in...

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-10-26 08:58
Ursprungligen av MsB:

Jag gick dit för att kolla igår!

Om jag har förstått rätt är det lokalen till vänster om systembolaget (Om man står vänd mot systemet...) Har jag rätt???

Om det är den, som jag tror, så tycker jag att den såg ganska liten ut! Kanske fanns mer utrymme längre in...

Jepp, det är den lokalen. Butiken kommar att vara ca 110 kvm, om det är stort eller litet är väl en smaksak...

  • Medlem
  • 2004-10-23 14:43

Det här var kul

Ska dra med mig min far dit som bor i Fristad.

Vilket upplägg tänker ni ha... liknande Macoteket och Macforum, dvs. med små seminarier etc - utöver detta då, vad blir unikt ??

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-10-27 17:33
Ursprungligen av ZeroBits:

Vilket upplägg tänker ni ha... liknande Macoteket och Macforum, dvs. med små seminarier etc - utöver detta då, vad blir unikt ??

Vi kommer att ha en "seminariehörna" i butiken som vi även har möjlighet att köra andra budskap via projektor (filmer, mm)

Givitvis kommer diverse aktiviteter ske i butiken i alla dess former, förutom seminarier.

Den som väntar får se...

//Johan
MacHuset

Törs man räkna med att kunna gå hem med en iMac 20" del 11 november? Var nere på MacForum nyss och blev så ruggigt imponerad av den skärmen ( som var klart bättre än 17" varianten - syns när man tiltar skärmen ). Föresten, finns det någon som kör FCP med lite extra minne på 20" iMacen?

Olle

1
Bevaka tråden