Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Artikelrobot med Applenyheter och två nya forum

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För en vecka sedan skrev vi om vår nya duktiga artikelrobot som automatiskt skapar nyheter här på 99mac.

Jag tror dom flesta har märkt vilken lyft i antalet publicerade nyheter som skett under den senaste veckan - artikelroboten har skapat 278 nyheter på sju dagar varav redaktörerna översatt 67 stycken som hamnat i vårt nyhetsforum.

Nu fortsätter vi att tillföra nyheter och kunskap - idag har vi en ny Artikelrobot för Applenyheter samt två nya forum:

- Roboten "Apple News" kommer hämta dom senaste nyheterna ifrån Apple Hot News, den officiella nyhetskanalen för produktlanseringar och andra företagsnyheter.

- I forumet "Apple Support Knowledgebase" som finns inuti forumet Artikelrobot samlar vi det senaste ifrån Apples supportsidor. Om Apple rapporterar ett officiellt problem samt lösning hittar du det här på 99mac inom någon minut!

- Filarkivet är tillbaka i ny form. Vi köpte om det till "nya programvaror" och presenterar dom senaste och populäraste programvarorna för Mac OS X.

Förutom att tillföra en hel del aktivitet i nyhetsforumet vill vi påminna om att allt nytt innehåll även indexeras av vår utmärkta sökmotor här på 99mac. För varje minut som går ökar faktainnehållet och chansen att just du får rätt svar på dina frågor.

Personligen tycker jag att detta är minst sagt genialt. Vad tycker du?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-10-20 23:16

Jo, det är klart bra, men spalten med nya inlägg på förstasidan tappar lite av sin dragningskraft i och med detta. Nu är t ex 7 av 10 inlägg från Apples KBase, varav flertalet inte är jättefärska och jätteintressanta. Bra idé med tanke på indexeringen, men kan man inte ställa in att de inte dyker upp bland nya inlägg?

Ursprungligen av skamuel:

Jo, det är klart bra, men spalten med nya inlägg på förstasidan tappar lite av sin dragningskraft i och med detta. Nu är t ex 7 av 10 inlägg från Apples KBase, varav flertalet inte är jättefärska och jätteintressanta. Bra idé med tanke på indexeringen, men kan man inte ställa in att de inte dyker upp bland nya inlägg?

Jag har redan tagit bort dessa forum ifrån "nya inlägg" länkarna i menyraden ovanför. Glömde bort förstasidan!

Notis: När vi inför en ny robot hämtar den ALLA gamla nyheter vilket under någon timme skapar enormt många nyheter men sedan lugnar den ner sig och hämtar endast nya nyheter. Imorgon är den lugn igen

Jag tycker det låter suveränt. Man blir kanske själv en nyhetsöversättare och kan tillföra nyheter här på 99mac. Men det är upp till dig Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-20 23:37

Men varför är han beväpnad?

Ursprungligen av acke:

Men varför är han beväpnad?

Men du förstår väl att han är beväpnad för att kunna skydda sig mot andra robotar. Det börjar ju råda konkurrens mellan de olika robotarna här på 99mac, så det är därför de är beväpnade. Starkaste överlever, de vet du väl

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 11:48

vart hittar jag filarkivet-forumet?

Ursprungligen av garp:

vart hittar jag filarkivet-forumet?

Under artikelrobot, där finns ett forum som heter nya programvaror..

1
Bevaka tråden