Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comhem och VPC7

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-20 02:08

Kommer inte ut på nätet med VPC 7...

Kommer till 10.0.0.6 (inloggningssidan) och den säger att jag redan är innloggad.. men jag kan inte surfa någonstans.. tycks inte få DNS..

Hjälp någon?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-10-20 07:26

Du kan väl ställa in DNS manuellt även i windows?

För att kolla om du fått någon tilldelad (via DHCP) till Macen går du in i terminalen och skriver
cat /etc/resolv.conf

Där står dina just nu aktiva DNS-servrar. Ta det första IP:t (om du har flera) och skriv in manuellt i windows nätverksinställningar.

Kan du inte köra VPC i shared networking, då tar den kommer den använda sig av Mac:ens inställningar? Då torde det fungera...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-20 09:47

Eller ha en router mellan dig och modemet, då lägger sig inte modemet i från vilken dator du surfar. (om nu macen och win på VPC betraktas som olika datorer...)

  • Medlem
  • 2004-10-20 19:59

Funkade med att ange DNS manuellt. men jag tycker att han borde ta macens inställningar när jag kör delat närverk.. men man kan väl inte få allt av MS..

Saknade dock ÅÄÖ

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-10-21 00:25
Ursprungligen av nixon:

Funkade med att ange DNS manuellt. men jag tycker att han borde ta macens inställningar när jag kör delat närverk.. men man kan väl inte få allt av MS..

Saknade dock ÅÄÖ

I 6:an med XP för mig fungerar det både med delat nätverk och svenska tecken. Kanske att du har amerikanskt tangentbordslayout inställd i win. Eller så är det något med sjuan...

  • Medlem
  • 2004-10-20 23:29

Skriver detta pa IE i VPC och XP.. Ingen som vet hur man far Svenska tecken?

VPC raporterar att det 'r en 686 @ 560 Mhz.

hehe hela XP k'nns som dom gjort OSet i flash.. Men att scrolla gar onekligen snabbt..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-10-21 00:27
Ursprungligen av nixon:

hehe hela XP k'nns som dom gjort OSet i flash..

Word!

Rollovereffekter på allt hela tiden. Fattar inte att folk står ut med det där hela dagarna...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-21 10:01
Ursprungligen av nixon:

Skriver detta pa IE i VPC och XP.. Ingen som vet hur man far Svenska tecken?

Control Panel / Regional Settings

1
Bevaka tråden