Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla trådar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-17 15:41

Jag har märkt att urgamla trådar bumpas upp. Jag tror att det beror på "Liknande diskussioner" som hamnar längst ner på varje sida. Jag föreslår därför att de diskussionerna begränsas till att inte vara äldre än 6 månader.

Men kan det inte vara lite roligt med de äldre diskussionerna? Ibland är ju faktiskt 6 månader inte tillräckligt för att kunskap ska bli gammalmodig.

Jag tycker att det är väldigt kul när det kommer upp gamla trådar igen. Har inte märkt att det skulle komma upp fler gamla trådar av misstag med det nya systemet. Däremot är det till stor hjälp att snabbt hitta andra intressanta trådar i samma ämne. Och då även äldre.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-19 20:45

Låt gå, men man bör märka ut trådarna så att man inte tror att de är nyligen skrivna. Jag blev rätt förvirrad när jag läste vissa trådar.

Jag tycker gamla trådar har ett stort värde, speciellt för nya medlemmar. Men jag håller med om att det blir väldigt förvirrande. Såg nån som lyckades bli lurad två gånger på kort tid av att andra grävt upp gamla trådar. Datumet och tiden är bara en grå liten text vid sidan som lätt missas...

Man kanske skulle göra alla inlägg äldre en en viss tid till en annan färg eller något? Kanske gul text mot röd bakgrund och så blinkar det...? Näe, men seriöst, något visuellt som anger att det är gammalt vore fräckt, även om det kanske är svårt att lösa rent tekniskt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-20 08:07

Gamla grejer kanske kan markeras med den gamla bruna färgen.

Och om diskussionerna är väldigt gamla så kanske man kunde markera det med frakturstil

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-20 23:26

Så gamla diskussioner har vi inte här.

1
Bevaka tråden