Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan någon säga mig varför DIVar blir konstiga i safari?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 17:10

Hej

Jag har gjort en sida som validerar i XHTML trans, den ser bra ut i IE 6.0 och firefox 1.0 men i safari blir divarna helt konstiga.

har du validerat css en också...?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 18:32
Ursprungligen av Kellogs:

har du validerat css en också...?

eh...nej det har jag inte gjort

det skulle hjälpa och få se din kod

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 18:48
Ursprungligen av Kellogs:

det skulle hjälpa och få se din kod

Ja visst här är den

http://ohls.1go.dk/?page=gastbok

För mig buggar den både i Safari, IE5.2 mac och i Mozilla 1.6. Sidan ser likadan ut i samtliga webbläsare för mig. Vet dock inte vad felet beror på, men det är inte bara i safari den spökar.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 19:43
Ursprungligen av mrsandin:

För mig buggar den både i Safari, IE5.2 mac och i Mozilla 1.6. Sidan ser likadan ut i samtliga webbläsare för mig. Vet dock inte vad felet beror på, men det är inte bara i safari den spökar.

på PC-sidan fungerar det bra men verkar inte som den fungerar något vidare på mac

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-20 20:18

Öh... du underlättar både för dig själv och för andra om du lägger css-koden i ett separat dokument. Nu är koden alldeles för svårläst för att jag ska orka sätta mig in i den.

Du behöver inte lägga CSS-koden i ett separat dokument, men lägg den separerat från koden i alla fall. Man kan lägga sin CSS inom <style> t.ex. Hela poängen med att skilja ut koden som styr utseendet från innehållet försvinner om alla inställningar ligger utspridda på sidan. Gör som du gjort med #menu så blir det mycket enklare att jobba med det.

1
Bevaka tråden