Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera "WoW- Betarapport 1"

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 00:05

Då var det dags att berätta lite om hur spelet är. Rapporten kommer att bestå av ett flertal bilder med en beskrivande text. Anledningen är att text inte räcker till för att förklara hur grym det här spelet är!

Det var en fredagskväll vid 20.00 då jag plötsligt hörde att Entourage pep till. Jag gick till datorn och kollade vad som hade kommit. Gissa om man blev smått glad när man såg det där fina mejlet som började med:
”European Closed Beta Test: you have been selected!”

Efter lite klickningar, kontoregistrering så var det dags att börja ladda ner spelet. Då jag är en Blizzard-fanatiker (och inte minst World of WarCraft-fanatiker) hade jag redan läst om hur problematisk nerladdaren av spelet var. Blizzard använder sig av BitTorrent-teknologin för att försöka hålla trafikkostnader nere, desvärre tillåter inte deras klient en att kapa uppladdningen och för oss med ADSL så är detta ovärderligt. Därför tillämpade jag lite av mina kunskaper för att kunna använda ett annat BitTorrent-program. När klockan var 2 på morgonen blev nerladdningen äntligen färdig. Till min besvikelse hade filen blivit korrupt så det var inte mycket mer att göra än att ladda ner igen och gå och lägga sig. När jag vaknade på lördagmorgonen så provade jag en gång till, återigen utan att lyckas. ”Jahapp”, tänkte jag. Till slut så bestämde jag mig för att använda Blizzards egna program och efter flera timmar så var nerladdningen äntligen klar och min installation hade kommit en bra bit.

När jag väl kört igång spelet så åkte hakan rakt ner i golvet… Spelet var otroligt vackert och framförallt kul! Spelet kändes som ett Diablo II i 3D men extremt mycket förbättrat och roligare. För att ni i alla fall ska kunna få en uppfattning om hur spelet går till så avslutar jag härmed min lilla introduktion och ber er se nedan för bilderna.

Läs nyheten på MacGamers.se

---------

Kommentarer? Synpunkter? All form av kritik tåls så det är bara att ta upp yxa och svärd

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-10-19 10:22

Jag vill också betatesta
Det verkar ju vara grymt bra

Bilder? Vilka bilder?

Jag är inget rollspelsfan, har bara spelat lite gratisspel såsom Runescape, tibia osv. Alla de har jag slutat spela relativt snabbt.

Men tror du att jag kommer uppskatta WOW eller kommer det bara vara som vilket rollspel som helst?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 11:04

Snart kommer den öpna betan i USA och med lite "haxxorkuskaper" kan man registrera sig för den. Man får gå in på blizzards sida genom en proxy placerad i usa så fungerar det finfint. Gjorde så när man skulle registrera sig till stresstestet så jag har fått 10 dagars spelande

Jag kan bara instämma i att spelet är otroligt vackert!

Wow är så snuskigt likt Everquest, syns att dom blivit inspirerade av det. Samma menyer, samma funktioner som quests, PvP etc etc och raser. Fast detta är snyggare. Jag har lirat EQ sedan ett tag på macsidan o tycker det är super. Detta lär bli ännu bättre.

Tänk nu på att Mac-versionen inte har shaders påslaget för tillfället eftersom det var nån bugg i Nvidias eller Apple's drivrutiner. Det kommer alltså bli betydligt bättre grafik i Mac-versionen!

Här är en bild till, där jag flyger grip!

Ciryon

PS. World of Warcraft måste nog vara ett av de häftigaste spel jag någonsin sett.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-10-21 16:19
Ursprungligen av Ciryon:

Tänk nu på att Mac-versionen inte har shaders påslaget för tillfället eftersom det var nån bugg i Nvidias eller Apple's drivrutiner. Det kommer alltså bli betydligt bättre grafik i Mac-versionen!

Här är en bild till, där jag flyger grip!

Ciryon

PS. World of Warcraft måste nog vara ett av de häftigaste spel jag någonsin sett.

Jo det är ordentligt mycket snyggare på pc, och i nsäta vecka får jag grafikkort oach ram till min pc så då jäklar ska det spelas på den istället

Är du betatestare nu?
Viska till Evelyn om du har lust att spela, lvl 22 gnome mage

här kan ni se mina stats btw, inte riktigt up to date men alltid något
http://www.thottbot.com/?p=evelyn

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 15:21

Jag vill bara klaga på den kvinnliga figuren... Känns så typiskt att hon måste ha urringning och stora bröst. Känns helt onödigt och omodernt. Jag sätter en slant på att det är en kille som har gjort den där figuren.

Är väl lika onödigt som när man sätter stora muskler på en kille? Jag menar, bröst på en kvinna och muskler på en man är väl det som speglat manligt och kvinnligt i urminnestider. Tror man skulle kunna acceptera det utan att det anses som kränkande, eller?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-20 15:55

"Kl 2 på morgonen"? Är det 0200 eller 1400? Tycker inget av dom är morgon. Hehe. Nice tråd annars

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 15:59

02.00 såklart : ) Nja... eftermiddag bör man kanske kalla det

Ursprungligen av Pallish:

02.00 såklart : ) Nja... eftermiddag bör man kanske kalla det

Frukost-dags kanske jag kan gå med på

Tycker ändå dom inte överdrivit kropssproportionerna överdrivit mycket i WoW, iaf inte om man jämför med andra spel (Lineage 2 bl.a.) men visst kunde dom har dragit ner på det mer...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-21 15:26

är det någon som vet vad det kommer att kosta?
Månadsbetalning? Gratis?
Hur mycket?

Ursprungligen av Creops:

är det någon som vet vad det kommer att kosta?
Månadsbetalning? Gratis?
Hur mycket?

Med erfarenhet av Everquest så tippar jag på att spelet kommer å lös på ca 500:- + ca 140 kr/mån.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-22 09:29
Ursprungligen av Matador2003:

Med erfarenhet av Everquest så tippar jag på att spelet kommer å lös på ca 500:- + ca 140 kr/mån.

Hoppas det blir billigare per månad, vi är två som spelar i vårt hushåll. Det skulle bli nästan 300:-/mån. Mycket att lägga på ett spel.

Tror inte att det blir billigare, snarare tvärtom. Dom flesta online spel med abonemang ligger på minst 140 - 170 kr /mån.

Det ni kan göra om ni inte måste spela sammtidigt är ju att ni för priset kan använda er av flera olika karaktärer. Nu vet jag inte om WoW stöjder det vilket Everquest gör men jag skulle tro det.

Ursprungligen av Matador2003:

Det ni kan göra om ni inte måste spela sammtidigt är ju att ni för priset kan använda er av flera olika karaktärer. Nu vet jag inte om WoW stöjder det vilket Everquest gör men jag skulle tro det.

Man kan ha upp till tio olika karaktärer (om det gäller per server eller konto vet jag dock inte).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-22 15:27

Men det roliga är ju att spela tillsammans. Kanske kan hoppas på "familje"-konton?

Producenten till spelet, Chris Sigaty gick in på detta under pressreleasen i STHLM förra månaden (MacGamers var självklart på plats Nyhet, Bilder)

I nuläget är det tänkt att man ska kunna ha 10 karaktärer/server/konto

Som Everquest! Oj vad dom apar efter då

1
Bevaka tråden