Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kensington offers iPod FM Transmitter/Auto Charger

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-19 23:01

Kensington presenterade i dag en kombinerad FM-sändare och billaddare till iPod och iPod mini. Radiosändaren gör alltså att man kan lyssna på iPodens musik i bilens vanliga bilstereo. Samtidigt laddas iPoden via cigguttaget.
Tyvärr är ju radiosändare av den här typen olagliga i Sverige. Men likt Griffins iTrip så lär det gå att beställa Kensingtons FM Transmitter/Auto Charger från till exempel USA.

Länkar:

Nyheten på MacNN
Kensingtons FM Transmitter/Auto Charger hos Kensington

Senast redigerat 2004-10-19 23:43
  • Medlem
  • 2004-10-19 23:45

Verkar vara en bra produkt, skönt med allt i ett.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-10-20 10:06

Den verkar ju riktigt smidig. Det enda problemet jag kan tänka mig är att det verkar som sändaren sitter i själva ciggtändar pluggen kan ju bli lite långt till bilsteron, när jag lånade en itrip så blev jag tvungen att lägga den i facket under bilsteron för att få någolunda mottagning.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 10:10
Citat:

Den verkar ju riktigt smidig. Det enda problemet jag kan tänka mig är att det verkar som sändaren sitter i själva ciggtändar pluggen kan ju bli lite långt till bilsteron, när jag lånade en itrip så blev jag tvungen att lägga den i facket under bilsteron för att få någolunda mottagning

Ska det inte vara 10 meters räckvidd på den??

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-10-20 10:30

Som den gnällspik man är - är den inte lite dyr? 600 pix...

1
Bevaka tråden