Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook - uppgraderingar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 21:50

Hej!

Ska snart komma till skott och switcha till en iBook. Hade tänkt att köpa en standard för att sedan komplettera med mer minne och blåtand. Är minnet nåt man får sätta in själv eller måste Apple göra det för att garantin ska gälla?

Och med blåtanden så undrar jag om den är inbyggd eller extern (usb).
Kollar man på http://www.apple.com/se/ibook/specs.html så verkar det som man får med en sån här http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=T6295 om man beställer blåtand till datorn och inget inbyggt.

Tacksam för all möjlig info.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-19 21:52

Minne och AirPortkort kan du installera själv utan att garantin ryker.

  • Medlem
  • 2004-10-19 21:53

Minnen kan du sätta i själv utan att det händer något med garantin. Det är busenkelt.

Bluetooth får du inbyggt om du beställer det, att sätta i det själv i efterhand går inte. I så fall blir det en sådan lösning som D-Linken du nämner.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 22:01

Här vart det snabba svar

Då får det bli med inbyggd blåtand. Ni vet inget ställe som man kan köpa den med 10% studentrabatt i Göteborgsområdet? Macforum erbjuder "bara" 5% rabatt och hos Apple själva är jag för ung för att få handla.

Ursprungligen av christianf:

Ni vet inget ställe som man kan köpa den med 10% studentrabatt i Göteborgsområdet? Macforum erbjuder "bara" 5% rabatt och hos Apple själva är jag för ung för att få handla.

Hur gammal är du? Går du på gymnasiet och har csnkort kan du handla med ca 10% rabatt på www.csnkortet.se, även om du inte är över 18 år.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 22:08

Inte göteborgsområdet, men Kullander i Malmö har 10%. Där kommer jag troligtvis köpa, även om jag bor strax norr om Gbg.

1
Bevaka tråden