Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testa hur webbsidor ser ut på pc?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 14:31

Jag utvecklar en del webbsidor mac, men skulle lite snabbt vilja testa hur vissa webbsidor ser ut på pc. Finns det något snabb och smidig lösning för detta? Det jag är intresserad av är i princip att skriva in en url på nån webbsida för att få en en screenshot. Borde finnas tycker man. Några tips?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 14:33

Kanske går att göra här föresten?
Ingen långsiktig lösning, men som en engångsgrej kanske det fungerar...

http://www.jensjakob.se/new?/skivstallet

  • Medlem
  • 2004-10-19 14:34

virtual pc duger i stort sett bara till det du efterlyser.

Det här kanske kan hjälpa? http://danvine.com/iecapture/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 15:26

Den verkar vara vad jag söker efter, tyvärr så verkar den antingen överbelastad eller instabil Några liknande alternativ?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 16:20
Ursprungligen av jakob:

Jag utvecklar en del webbsidor mac, men skulle lite snabbt vilja testa hur vissa webbsidor ser ut på pc. Finns det något snabb och smidig lösning för detta? Det jag är intresserad av är i princip att skriva in en url på nån webbsida för att få en en screenshot. Borde finnas tycker man. Några tips?

Browsercam är sketans bra hjälpmedel! Där får du screenshots på alla system. Mac, Windows, Linux...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-21 10:13

Köp en sket-PC för en tusing. Koppla ihop. Starta PC:n och surfa rakt in i Macen och kolla sidorna i skarpt läge med "the real thing".
Det lönar sig i längden och spara en jämrans massa tid.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-10-21 10:46

Om du köper en gammal PC och inte vill ha den stående framme med skärm, tangentbord och hela alltet så kan du helt enkelt installera VLC eller Remote Desktop på den och gömma undan den någon stans. Jag har min gamla Athlon XP 1800+ liggande uppe på frysen helt skärmlös som mediaserver och PC-burk att köra vissa specialprogram på. Går bra mycket snabbare än VirtualPC över en 100-mbit lina.

  • Medlem
  • 2004-10-26 14:49

Vi körde browsercam ett tag och tjänsten fungerar grymt bra. Problemet är att det finns så många buggar i tex IE 5.0 som man inte upptäcker om man inte klickar runt..

Köp en gammal pc istället och släng in alla webbläsare på den..

Standalone versioner av alla (nästan) Internet Explorer hittar du här:
http://www.skyzyx.com/downloads/

Vi är ett gäng som skramlar till en grupplicens på Browsercam. För enskilda licenstagare är Browsercam inte så billig men med den här lösningen får man ner årsabbonemanget till 25 dollar vilket väl får anses prisvärt. Vi är förnärvarande 12 styck och behöver ytterligar 8 personer senast den 28:e juli.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-21 20:39

Lite gammal tråd, ser jag, men nu när den är återupplivad: Parallels är en bra lösning.

1
Bevaka tråden