Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket mac.se konto valde du?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu när vi har 11 nya domäner och en mängd nya Promedlemmar hade det varit kul att se vad ni har valt.

Ni behöver inte vara rädda för att skriva epostadressen här för Google kan inte indexera forum som är lösenordsskyddade

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-13 21:37

Sedan i våras har jag ohlund@mac.se

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-13 21:40

niklasbrunberg@mac.se, det var väl i april nån gång vill jag minnas...

david@powermac.se

Har förslag på en 12:e domän: modermodemet.se

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-10-13 22:23

fantomen@mac.se

Coolt så det gör ont!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 22:33
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-10-13 22:34

tc@mac.se
...kort och bra!!

Har försökt betala kontot med PayPal tre gånger nu....men den visar bara felmeddelande när jag klickar på Pay???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 00:32

Jag registrerade långt innan dessa nya domäner kom, men hade jag registrerat i dag hade jag nog ändå valt mac.se. Har alltid gillat att ha allmänna adresser (förut hade jag home.se).

rajje@mac.se

Ursprungligen av Björnström:

Ni behöver inte vara rädda för att skriva epostadressen här för Google kan inte indexera forum som är lösenordsskyddade

Här hade du ju kunnat säga "för det gör inget för mac.se sorterar bort spam så bra" istället, för att locka mer folk till tjänsten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 00:33
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-10-14 07:19

samuel alfakrull mac.se

Norska är oslagbart.

Jag tycker mac.se är den bästa domänen!

johansson@mac.se

Skönt att få heta johansson i en e-postadress, det brukar vara upptaget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-14 14:50

Ja, mac klingar bäst!

knutas@mac.se

Jag skaffade adressen så fort det bara gick i vintras. roger@mac.se var också ledigt då men jag gillar mitt efternamn...

  • Medlem
  • Höör
  • 2004-10-19 09:40

Jag valde ek@mac.se

Lars är nöjd

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-14 16:02

daniel.j@mac.se

mac.se säger allt när man berättar adressen för någon brukar vara kul..
Det är onekligen den adressen jag använder mest..om man inte räknar med den på jobbet då.

Någon snubbe reggade steve.jobs@mac.se

Ursprungligen av Björnström:

Någon snubbe reggade steve.jobs@mac.se

Ballt!
Han håller koll på dig Martin.. var så säker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 16:21

Eftersom jag har...

spindler@mac.com

...vill jag ju oxo ha...

spindler@mac.se

...vilket registrerades för länge sedan

-Torkel

leif@mac.se, kort och gott. När jag mejlar med mina tyska kolleger tycker de det är ballt att vi har en egen .Mac i Sverige

Ursprungligen av Björnström:

Någon snubbe reggade steve.jobs@mac.se

Jo, det var visst jag...
Plockade också jobs@mac.se. Känns nästan lite gamigt, men, å andra sidan så stödjer jag gärna Björnström & Co med genom några abb. Om nån kommer på att man vill göra en mac jobb sida och tycker att man behöver t.ex jobs@mac.se så är det bara att be om det Kan ju inte påstå att dom direkt används...

Är mer lagd åt att använda den lite mer personliga mattias.jonsson@mac.se - det är ju mer jag s.a.s.

/Mattias

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-10-14 17:28

Jag valde ovsing@mac.se, väldigt mysigt!

Var med från starten. Kör vidare med användarnamnet och lägger till .se enkelt.
adress@mac.se

  • Medlem
  • London
  • 2004-10-18 00:09

Tog också mitt namn så fort det bara gick, jonas @ mac.se... ska jag aldrig släppa!

  • Medlem
  • 2004-10-18 00:24

niclas@mac.se

så lätt och bra för mig att komma ihåg

java@mac.se

Java är mitt smeknamn (apelido i Capoeira), men jag brukar få lägga till capo- innan eftersom java oftast är upptaget. På mac.se var det dock ledigt när jag registrerade migi i våras

Apropå det, borde inte jag vara Pro-medlem?

modde @ mac.se sedan i våras. modde är mitt smeknamn sedan lågstadiet och det har fått hänga med. Dock brukar det vara norpat. Skönt med en epost-adress som är personlig och samtidigt visar att man valt sida.

capojava; logga in på mac.se med dina uppgifter, klicka dig in i inställningar/kontouppgifter - där finns det ett fält där det står 'användarnamn på 99mac:'. Fyll i det och klicka på spara, så ordnar det sig.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-18 09:15

Jag har martin@mac.se. Ibland får jag mail från folk som tror jag är Björnström!

Bevaka tråden