Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Namnval till [99]s World of Warcraft-gille

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är dags att skapa ett gille för [99]-klanen i World of Warcraft! Anledningen till att vi rätt och slätt inte döper det till [99] (alt 99) är att namnreglerna inte tillåter det. Därför öppnar vi nu en diskussion om detta. Observera att namnet bör har någon form av anknytning till Mac eller Apple.

Regler för namngivning hittas här. Läser man under "Trademarks" kan man tyvärr dra slutsatsen att "Mac" inte får användas (se första listan). Det ska kunna användas av båda sidor med hjälp av ett tillägg i form av Alliance eller Hord i slutet på taggen.

Släpp loss med idéer!

  1. SMG - Swedish Mac Gamers

  2. SMU - Swedish Mac Users

  3. TSMU - The Swedish Mac User

  4. Mac Swedes

  5. Mac Mellon

  1. Guards of Machia

  2. Defenders of the Righteous Platform

  3. Guards of Jobs

  4. The Holy Knights of Jobs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-19 11:32

Med noll inlevelse och intresse i World of Warcraft kommer jag ändå med ett förslag...

99war

-Torkel

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-10-19 12:53
Ursprungligen av Christofer:

The Holy Knights of Jobs

Gillar den

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 20:37
Ursprungligen av THoG:

Gillar den

Jag med!

Några förslag:

* The Guild of Apple
* Defenders of the Holy Apple
* Disciples of Jobs
* Followers of Jobs
* Insanely Great Guild
* Order of The Macintoad
* The Windowless
* Brotherhood of Aqua

Om det funkar att ha med "Mac" i namnet så kanske:

* Cult/Defenders/Order/Disciples of Mac

Jag gillar inte riktigt att ha med "Sweden" i namnet.

Ciryon

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-10-20 00:38

The Windowless var bra

Nån som kommit på hur man går ur en guild btw?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 00:44

/gquit

Tadaa!

Om det blir The Windowless kan jag tänka mig gå med (när spelet släpps alltså).

"Holy Knights of Jobs" är nu öppnat på PvP-servern för alliansen. Skicka ett internmeddelande till mig eller till karaktär "Ofi" i spelet om ni vill gå med så bestämmer vi tid och plats.
Om det är någon som vill starta en motsvarighet för PvE eller för hord så hör gärna av er. Förgreningar bara kul! Tänk dock på att det krävs minst tio användare (konton) för att skapa ett gille.

Fundera på namn tills spelet drar igång på riktigt, då kommer en ny chans att byta.

  • Medlem
  • 2004-10-27 17:33

Namnet bör som sagt innehålla något som får folk att tänka på Mac eller Apple. Frågan är om vi ska distansera oss genom att ha med "swedish" eller likande med i namnet? Det spelar ju trots allt ingen roll vilket land man bor i sålänge man sitter på en Mac Eller? Ska det bara vara en klan för svenska 99-medlemmar? Isf tycker jag "Swedish Mac Warriors", SMW. "Brotherhood of the Mac"?

Hur som hellst ska min karraktär heta Mac Payne iaf

Försiktig med det namnet Brona, Mac Payne är emot reglerna -- två punkter dessutom (trademark/real world references).

Jag har märkt att Blizzard försöker stänga in spelare genom reglerna så att användarna måste döpa sin karaktär till något påhittat namn helt enkelt. Som typ Katanga, Masceroteron, Ujibo, osv (hittade på dom tre namnen samtidigt som jag skrev dom).

Vet dock ej om Holy Knights of Jobs bryter mot reglerna, tror dock det då Jobs är en Real World Reference.

  • Medlem
  • 2004-11-02 23:50

Hmm iofs bra av Blizzard. Mac Payne tycker jag är en rättså rolig ordlek bara

1
Bevaka tråden