Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vårda sin nya powerbook?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Hopp!
Har haft min powerbook 15" i en månad nu, släpar den runt ganska mycket i en väska med hm, det där mjuka skyddsfodralet den kom i som skydd.

Vad är det främsta man bör tänka på för att bevara finishen så länge som möjligt, har hört att skärmen inte gillar tangenterna och att man kunde klibba dit nån sorts distanser så locket inte glappar?

har precis för mig att det fanns en tråd om det men hittar den inte.

/Nils

För att skydda skärmen från fett och märken kan du köpa en screensavrz mikrofiberduk och lägga emellan. Med den kan du dessutom putsa vad som helst. (Typ skärmen, CDskivor, datorns yttre osv).

Är det en riktig datorväska (med rem)? I så fall bör du se till att remmen inte sliter bort någon från locket. Min G3-bok är lite skavd, just av fasthållningsremmen. Lägg en plastficka eller nåt emellan.

Sen finns ju också de där tuffa fodralen, minns inte vad de heter, men de är utformade efter datorn, och i nån sorts tyg.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 17:09

Tucano Second skin?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 17:19

Tucano

Tucano Second Skin är helt ok. Täcker hela datorn och skyddar mot repor. Använder det mest som vaddering och repskydd när jag bär runt Lowry (min 12" PB) i andra väskor.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 17:21

Tucano Second skin verkar ju onekligen populär iaf.

Lite OT, men är du, Henrik Betnér, nöjd med din 12"are, eller önskar du ibland att den skulle vara 15"?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 22:39

Skitnöjd

Jag är ruskigt nöjd. Jag jobbar inte professionellt med ljud- och webbproduktion och grafik, men har jobbat med det på burken i fråga och det har gått utmärkt. Ok, ibland önskar jag att jag kunde se lite mer, men då tänker jag varje gång på vad det skulle kosta mig i form av en mindre smidig laptop och ett många tusenlappar högre pris, och glömmer genast bort bekymret.

När jag köpte den här datorn var målet att välja en burk som ska kännas tillräckligt bra för alla mina behov under minst tre, helst fyra-fem år (utopiskt?) och efter tio månader med Lowry så känns det fortfarande som om jag valde rätt.

Ursprungligen av Henrik Betnér:

När jag köpte den här datorn var målet att välja en burk som ska kännas tillräckligt bra för alla mina behov under minst tre, helst fyra-fem år (utopiskt?) och efter tio månader med Lowry så känns det fortfarande som om jag valde rätt.

Jag använder fortfarande min pismo flitigt, och den fyllde fyra förra veckan. Fast jag gör inget som kräver mycket processor- eller grafikkraft. Men det är trevlig, och bra till allt annat.

1
Bevaka tråden