Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När lyfter Sonyericsson 3G med het z1010-uppföljare?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag står i beslutsångest!

I detta forum har Lg u8120 jämförts med NEC e616. Båda fungerar huggligt men kan inte kopplas till Mac:en. Vill man Mac:a (Salling Clicker, iSync och annat livsnödvändigt) med sin mobil blir Z1010. Men, z1010 känns biffig, speciellt i jämförelse med Lg u8120.

När lyfter då Sonyericsson 3G-markanden med het z1010-uppföljare? Känns bara dumt att köpa exempelvis K700 om nå´t liknande med 3G-funktion väntar runt hörnet.

Jag kan vänta till jul, men sedan vette sjutton.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 15:42

"sannolikt i november eller december". Bara från Vodafone (i början?).

http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=8589&sid=1

Mums!

Men...

"- Nej, det här är en ren Vodafone-produkt och den kommer inte att släppas i någon annan version utan Vodafone, säger Jakob Rydén på Sony Ericsson."

... låter inget vidare.

Även om V800 för närvarande är en Vodafone Live!-telefon är det ju inte svårt att räkna ut att en liknande konstruktion för andra operatörer kommer att lanseras, t.ex under beteckningen Z800.

Jag tycker att V800an är mycket intressant och helt säkert är det EN efterföljare till Z1010. Att Sony Ericsson skulle ta fram en specialkonstruktion enbart för Vodafone tror jag inte på. Det skulle kosta en hel del. Däremot att de tar fram en MODELL för Vodafone är desto troligare. Det innebär att V800an i.s.f enbart finns som Live!-telefon men att dess konstruktion (moderkort, kamera och övrig hårdvara) naturligtvis används i en modell för övriga operatörer som får ett annorlunda utseende.

Så V800an eller snarare plattform V800 är efterföljaren till Z1010.

  • Avstängd
  • 2004-10-17 17:45
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Även om V800 för närvarande är en Vodafone Live!-telefon är det ju inte svårt att räkna ut att en liknande konstruktion för andra operatörer kommer att lanseras, t.ex under beteckningen Z800.

Jag tycker att V800an är mycket intressant och helt säkert är det EN efterföljare till Z1010. Att Sony Ericsson skulle ta fram en specialkonstruktion enbart för Vodafone tror jag inte på. Det skulle kosta en hel del. Däremot att de tar fram en MODELL för Vodafone är desto troligare. Det innebär att V800an i.s.f enbart finns som Live!-telefon men att dess konstruktion (moderkort, kamera och övrig hårdvara) naturligtvis används i en modell för övriga operatörer som får ett annorlunda utseende.

Så V800an eller snarare plattform V800 är efterföljaren till Z1010.

Jag kommer in sent i den här diskussionen men det är numera inte ovanligt att en viss telefonoperatör får ensamrätt på en viss telefonmodell på vissa marknader. Vodafone till exempel på en del Sharp- och Motorola-modeller i Sverige och en del andra länder. Utan att det kommit liknande modeller som är allmänt tillgängliga. Förbinder sig bara operatören att köpa in tillräckligt många telefoner av den aktuella modellen så är det OK med Sonyericsson, Sharp, Motorola och diverse andra telefontillverkare. Särskilt som Vodafone är så stora. De kan säker mycket väl få ensamrätt för hela Europa på en speciell Sonyericsson-modell.

Taget från sonyericssons hemsida
"V800 säljs enbart via Vodafone och nätoperatörer som är partners till Vodafone"

Detta tolkas som att den kommer även till tre men det troliga är att Vodafone har ensamrätt om den i några månader och sen till 3.

Sen kommer ju v800an ut till andra nät men ser kanske lite annorlunda ut samt heter något annat.

LG kommer med en ny mobil som heter 8150 och den har BT, återstår och se om tre tar in den i sortiment.

V800 är fet. Den klarar av att köra flera program samtidigt som att spela mp3 och skriva sms och sånt... har jag läst. Hoppas det stämmer

Ursprungligen av Leksvin:

V800 är fet. Den klarar av att köra flera program samtidigt som att spela mp3 och skriva sms och sånt... har jag läst. Hoppas det stämmer

Hört nå´t´om Salling Clicker-stöd?

  • Medlem
  • 2004-10-17 23:02

köra flera "program" samtidigt tvivlar jag på, det är ju inte en symbian mobil som klarar multitasking, möjligen mp3 splande i bakgrunden, men inte mer än det

  • Avstängd
  • 2004-10-17 23:23
Ursprungligen av P3t3r:

köra flera "program" samtidigt tvivlar jag på, det är ju inte en symbian mobil som klarar multitasking, möjligen mp3 splande i bakgrunden, men inte mer än det

Enligt tillverkaren, och diverse Internet-sajter, kan du till exempel tanka filer samtidigt som du pratar i telefon.

  • Medlem
  • 2004-10-17 23:31

ja, det kunde man nog i alla mobiler sedan gprs tiden

mend et är skillnad att ladda saker och att ha flera program igång samtidigt, så det har jag inte sagt något emot.

dessa mobiler som z1010 & v800 gör inte så stort intryck på mig, har större krav på en mobil & kräver symbian, använder en motorola a920 idag med tre kontantkort.
hoppas verkligen att se tar & släpper en 3g mobil med symbian, liknande P910.

En "P950" med 3G är ju tveklöst på G, sannolikt lanseras den nästa år som efterföljaren till P910.

Hur man än vrider och vänder på det kommer V800an, eller snarare plattformen i den att användas i fler telefoner avsedda för alla operatörer. Naturligtvis kommer inte Z1010 att vara den enda "öppna" 3G-telefonen från Sony Ericsson. Jag gissar på följande modeller framöver:

P950. En 3G-version av P910 och är i stort sett identisk, skillnaden består främst i radiodelen och att en vridbar 1,3 eller rent av 2 Megapixelkamera installerats. Gränsnitt, display och övriga funktioner (förutom rent 3G-relaterade) är identiska med P910.

Z900 eller Z1100. En modifierad variant av V800, skillnaden ligger i formatet som är något annorlunda, mjukvaran och utseendet som sannolikt får drag av såväl K700i som Z1010 och V800. Silvermetallic är den sannolika färgsättningen. Intern display med 262.000 färger och extern display med 65.000 färger. Möjligen större displayer än V800. Funktioner: identiska med V800an, förutom att Vodafone-specifika saker saknas. Standbytiden är sannolikt något längre än hos V800 och batterierna kan möjligen skilja sig.

S900i. En S700-baserad 3G-telefon.

K800i. Möjlig "mini-3G-telefon" som påminner om K700i, men med vridbar VGA-kamera.

De telefoner jag kallar för S900i och K800i är ren spekulation, Z900/1100 och P950 är däremot modeller jag helt säkert vågar påstå lanseras framöver.

  • Medlem
  • 2004-10-18 16:11

mina teorier synkar bra med dina, håller fullt med det du säger.

k700i baseras på samma plattform som z1010 faktiskt, fast utan 3g nät möjligheter. så detta tror jag blir SE´s närmaste mobil, en ny variant av K700i som klarar videotelefoni & har en kamera bak som vanligt & en lågupplöst kamera fram för video telefoni. en ny storsäljare

Det är ju trevligt att ens teorier ger intryck.;)

Skämt åsido. Jag väntar på den telefon jag kallar för Z900/1100, har en K700i nu som jag är mycket nöjd med och en Motorola A920 med A925-programvara, så jag är nöjd för tillfället. Men V800an är en intressant modell. Dock har jag en känsla av att en ännu häftigare variant är i faggorna och det blir Z900/1100.

Men den s.k "P950" är väl den produkt som tilltalar mig mest.

Den telefon jag kallar "K800i" vore trevlig, den skulle i.s.f bli den överlägset minsta och lättaste 3G-telefonen på marknaden.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 13:35

Jag fingrade på en V800 för ett tag sen, men jag blev inte imponerad... Det bästa var att den var mindre än min z1010. Jag skulle kunna undersöka hur den fungerar med Salling

Ursprungligen av deco:

Jag fingrade på en V800 för ett tag sen, men jag blev inte imponerad... Det bästa var att den var mindre än min z1010. Jag skulle kunna undersöka hur den fungerar med Salling

Jag har provat den mot Salling, och den funkar inte (telefonen känns inte igen). Så det krävs en revidering av Salling Clicker för att den skall funka...

/CX

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-11 13:38

Satsa på Nokia 6260, den har allt z1010 har och mer därtill (symbian som operativsystem gör att man kan installera program och dylikt (ja jag vet att det går att installera java-spel på massa telefoner men efter att man använt symbian-program en dag så inser man hur patetiskt och värdelöst java är jämfört med symbian ) ).

Så synd då att alla program för Symbian är skrivna i Java....

  • Medlem
  • 2004-11-11 18:50
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Så synd då att alla program för Symbian är skrivna i Java....

WÄH?! symbianprogram är väll skrivna i c++....

Inte när jag fick lära mig programmera för Symbian.

  • Medlem
  • 2004-11-11 19:04

flummigt

lixom, man kan skapa och köra java progs för symbian, men det mesta är väll c++?
har du källa?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-12 13:57

oavsett om det är java eller c++ så är dom fan så mycket bättre än "vanliga" javaspel/program.

1
Bevaka tråden